Gå til innhold

UL uke 12+5, blir det innvendig eller utvendig UL?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke lyst å ta innvendig UL.. Hater alt som har med å brette frem, og legge bena høyt i en stol.... hehe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok UL i uke 13, de tok da innvendig.

Skrevet

Jeg tok innvendig UL da jeg var 12+4

Men hun jeg var hos er gyn lege og hadde bare utstyr til det tror jeg.

Skrevet

neei.. Håper jo at de tar utvendig! Uff...

Skal på sykehuset, og der har jo de vanlig UL

Skrevet

Jeg tok utvendig. Dette var på sykehuset :)

Skrevet

Jeg starter med utvendig ul i uke 12+3, men pga at lillemann var så urolig ble det etterhvert innvendig!

Skrevet

Jeg tok innvendig i uke 12+6, hos gynekolog.

Skrevet

ååh.. da krysser jeg fingrene for det ;) ;)

FIkk dere ny termin etter UL i uke 12?

Skrevet

Det er uansett terminen på den ordinære ultralyden de går etter, men terminen man får på ultralyd ca uke 12 skal faktisk egentlig være den mest nøyaktige! Det sa fastlegen min til meg, og gynekologen sa også at hun ikke regnet med at terminen ville bli flyttet noe særlig på ordinær UL. Og det fikk hun rett i!

Jeg har en syklus man ikke kan stole på siden den er lang og uregelmessig, men jeg var ganske sikker på når jeg hadde hatt EL.

"Min" termin: 3. februar

Tidlig UL uke 6: 3. februar

UL uke 12: 3. februar

Ordinær UL: 4. februar

Da jeg var hos gyn uke 12+6 var det aldri noe spørsmål ang innvendig vs utvendig, hun sa bare at "så tidlig tar vi innvendig UL", ferdig med det. Men innvendig UL, hvis du skal ta det (varierer nok litt) er ikke noe stress, altså! Det gjør ikke vondt, og du kommer til å være så opptatt med det du ser på skjermen at du slett ikke vil ha tid til å tenke over hvordan du ligger. :)

Skrevet

Jeg tok utvendig i uke 12. (Bor i Danmark og her har alle 2 (utvendige) ULer (uke 12 & uke 19 ca)

Skrevet

jeg var på UL da jeg var 11+5 da tok de utvendig.. på sykehuset på lillehammer.. de så alt de trengte :) og jeg fikk noen fine bilder :)

Skrevet

Jeg var på 12+0 i dag og da sa han at han kanskje måtte både ta innvending og utvending. Han begynte med innvending, og det var nok.

Det er ikke så guffent når du får et bilde av en baby å konsentrere deg om :-)

Lykke til!

Skrevet

Var på UL 12+6, da tok han utvendig og det var tydelige bilder.

Jeg var forberedt på at det skulle være innvendig, men han sa at utstyret var blitt så godt nå at de iallefall startet utvendig, så fikk de heller ta innvendig om det ikke ble bra. Tror det er helt avhengig av utstyret de har.....

Skrevet

Gravid med nr 2 nå, men ned førstemann hadde jeg bløndning i uke 9 og i uke 14 ble innvendig UL begge gangene, å det var på sykehus :) Enklerer for de å se når det er så tidlig fikk jeg vite.. Er ikke glad at andree skal være oppi der selv bortsett fra mannan min, hehe :P

Skrevet

Min første ul var i uke 12+6 og legen tok da både inni og utenpå. Best bilder fikk han innvendig. Jeg fikk ikke oppgitt noen ny termindato da og han begrunnet det med at det blir veldig unøyaktig så tidlig siden fostre er mest like i størrelse mellom uke (var det) 17 til 20 eller 18 til 20 (han sa da??). Helt enig med deg. Det er driiiit ubehagelig å ligge der å brette seg ut!

Skrevet

Det blir spennende å se hva jeg må. Er på tirsdag :) Håper på utvendig, og skal gi en tilbakemelding etter UL om hva det ble ;)

Skrevet

Jeg var på ul på sykehuset da jeg var akkurat 12+0 og da tok de først innvendig og så utvendig.

Man ser mer nøyaktig med innvendig nå i starten.

Jeg fikk forøvrig også fastsatt termin, så denne kan ikke endres på ordinær ul :)

(så det stemmer ikke det at de kun fastsetter termin på ordinær.)

Skrevet

Det ble nok innvendig...

Dansk lege, og en sykepleier som burde skaffe seg ny jobb! Herregud for en sur kjerring.

Babyen hadde det bra og var veldig livlig ;) ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...