pifi med tre nurk Skrevet 7. oktober 2010 #1 Skrevet 7. oktober 2010 Jeg er annengangsfødende og nå fem dager over termin.. gikk ni dager over sist, jeg ernok rett og slett en som bruker lenger tid på å gjøre babyen "ferdig".. i grunnen er det jo et "kompliment" at babyen trives så godt og vil fortsette å være der inne.. men jeg er sååå klar for å treffe lillegutt nå og har vondt stort sett over alt om dagen... var på legekontroll i dag, ble bestilt time til overtidskontroll på sykehuset på mandag...men håper for guds skyld at jeg slipper å gå helt til da.. noen andre som er i samme situasjon?
Michaels mamma Skrevet 7. oktober 2010 #2 Skrevet 7. oktober 2010 Kjenner meg såååå godt igjen. Jeg er 8 dager på overtid (hadde termin sist onsdag). Jeg er i en litt annen situasjon siden jeg fødte før termin sist, hele ti dager faktisk. Jeg har fått time for overtidskontroll neste onsdag, men foreløpig er både jeg og minsten i magen i god form (fin hjertelyd, jeg har lavt blodtrykk og går ned i vekt) så det kan gå enda en uke før de setter i gang fødsel. Men fy søren så slitsomt det er! Ikke minst naboer og familie som er svært så opptatt om det snart kommer noe. Og siden jeg fødte før termin sist, har "alle" ventet i et par uker allerede. Prøver å ikke bli sint på dem, men det er ikke lett når naboen for n'te gang sier "næmmen har du ikke født enda?". Det skulle jo være ganske åpenlyst siden jeg kommer med magen først, lett vaggende og pustende og pesende, og ikke kommer med barnevogn/barnesete. Men jeg rusler turer og håper at fødselslegen har rett da han sa at jeg med stor sannsynlighet kommer til å gå i fødsel helt av meg selv. Og tanken på å gå enda en uke er skremmende. Lykke til til deg! Og så får vi håpe at vi begge har blitt mamma når helga er over.
pifi med tre nurk Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 7. oktober 2010 krysser fingrene for at vi begge to føder snart ja! er ikke klar for igangsetting og alt det medfører... slapp jo unna det sist, så kroppen vet jo hvordan det gjøres!! Ellers så kjenner jeg meg igjen i det du sier ja, folk har i grunnen forventet fødsel iden jeg gikk ut i permisjon, foreldrene mine ringer hver dag, kollegaer smser og generelt føles det litt som om jeg skuffer folk når ingenting skjer... skulle jo gjerne bestemt tidspunktet selv, men sånn er det jo ikke.. Barna kommer når de kommer, og det er jo ihvertfall ikke lenge igjen for noen av oss nå!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå