Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nei og nei, så utrolig trist Diddi! Aner ikke noe om Procrenen, men håper at CFC finner andre løsninger for deg snarest. Kjipt å bruke så mye penger og ikke komme til uttak en gang. Håper du gyver løs med friskt mot igjen om ikke lenge. *klem*

Fortsetter under...

Tingeling: Du skulle bare bedt om å få en time til samtale i dag slik at du kunne startet rett på IVF. Samtalen tar kun 5 min, og det klarer de å presse inn. Du får sikkert kort regime, for det er stort sett det de bruker på oss godt voksne damer;-) Jeg startet med stimulering på dag 3 og har hatt uttak ca dag 12. Det kommer an på hvor fort folliklene vokser. Jeg har en syklus på ca 28-31 dager.

Diddi: Det var trist at folliklene ikke ville vokse slik at du fikk uttak. Jeg hadde også kommet til å avbryte hvis det hadde vært meg. Den hadde ikke vokst mye på 11 dager med stimulering, og den skal jo bli 17mm før du skal ta eggløsningssprøyta. Hadde nok blitt noen tusenlapper til, ja. Du får prøve på nytt igjen neste mnd:-)

Kaster meg på her for første gang... Har fulgt tråden og spennende å følge med! Jeg har vært på Stork 5 ganger uten å lykkes og prøvde meg for første gang på CFC, IVF, i novmeber. Dessverre testet jeg negativt i går, og synlige bevis var ikke til å misforstå i dag om at den testen nok dessverre stemte... Pga alder ønsker har jeg ikke noe tid å miste, men er litt usikker på om man bør gå rett på nytt forsøk, IVF, eller om kroppen har godt av en pause..? Jeg hadde egentlig planlagt en pause hvis det skulle bli negativ test, men snakket akkurat med CFC for å rapportere inn resultat og hun mente det ikke var noe forskning som viste at det ene eller det andre var til det beste.. Det er jo mye hormoner i kroppen (gonal-f 450 + alt det andre). Jeg tenker at kroppen kanskje har godt av et opphold, og skal diskutere dette med lege fra CFC senere i dag. Men, ønsker gjerne tilbakemeldinger og synspunkter fra dere som har vært gjennom flere forsøk med IVF.

Takknemlig for svar :-)

Annonse

Hipp-hurra Hege72 - endelig satt den!! Gratulerer så mye :-)

Veldig kjedelig å høre at stimuleringen har gått så dårlig Diddi37 :-( Håper du får en god og løsningsorientert samtale med CFC, og at dere finner et nytt og fruktbart opplegg til neste forsøk.

Hvordan går det med rugingen LilleEgg?

Jeg fikk forresten kjøpt ordentlig babyklister Fructus femina på Apotek1 Nordstjernen i Oslo på fredag, de fører homeopatmedisiner.

Det var så gode nyheter Hege, at jeg bare må gratulere en gang til! Jeg går bare og teller dager for oppstart med østradiol før fryseforsøket. Men har litt nerver siden det bare er ett egg. Måtte de 2 neste ukene gå veeeeldig fort!!! Gleder meg virkelig til å komme i gang igjen! Satser på at hele CFC-gjengen her går gravide til jul ;-)

Skulle vel kanskje vært litt mer pågående med det samme ja. Men nå får jeg bare følge planen min og håpe at et forsøk i desember ikke vil kræsje med langhelg-turen jeg skal på i starten av desember. Kan jo ikke planlegge noe lengre :)

Gynekologen min nevnte forresten at jeg skulle få noe som de brukte under IVF for at egget skal feste seg. Han sa ikke noe om hva det heter for noe, men det var visstnok ikke påvist at det i det hele tatt har en funksjon. "Men det skader hvertfall ikke å prøve" sa han. Så får jeg jo håpe at det er det som skal til for at inseminasjon skal funke.

Lykke til med ny prøving Håpefull. Krysser fingre for deg :)

Hyggelig at noen tenker på meg også. i dag er jeg på rugedag 9? (innsett forrige lørdag). Hadde mye murringer/mensaktig verk i magen den første uka, men nå er det bekymringsfullt stille. Føler meg veldig varm om dagen, men det kan også være den lille forkjølelsen jeg har? Eller pga utrogestanen? Jeg er ikke sånn superoptimist akkurat. Har heldigvis så mye å foreta meg at jeg nesten ikke har tid til å tenke på dette. Hva med deg, pippi og dere andre som har testdager i den kommende uka? Noen magefølelse?

Annonse

og det var negativt. Har ikke hatt noen symptomer eller stikninger i underlivet de siste 4-5 dagene, men i morges følte jeg bare typisk mensverk. Er ellers fortsatt varmere enn normalt (fortsatt litt forkjøla) og det kjennes som noen stikker en synål inn i den ene brystvorta, ved berøring...så jeg har et lite, teit håp likevel...Hva med dere andre som har testdato i disse dager? :-)

Hei!

Jeg leverte urinprøve og tok blodprøve på mandag ( rugedag 11 ) for å sjekke Hcg nivået. Legekontoret bekreftet graviditet. Jeg dro nok en gang til legen i dag siden jeg skulle få test resultatet og ta en ny blodprøve. Tallverdien var 50. Jeg får test resultatet fra i dag ( rugedag 14 ) på mandag. Det er stigningen som er viktig. Noen som vet hva den skal ligge på? Stemmer det at den skal ligge på rundt 130 - 150?

Du kan jo kikke på denne linken:

http://www.betabase.info/showBasicChart.php?type=Single

Her vil du kanskje også fort på indikasjon på om det kan være flere enn bare en, når du får vite verdien på mandag. Min venninne hadde også en kraftig hCg-stigning tidlig etter innsett av to egg. Spenningen var stor på UL. Det ble oppdaget to eggposer, men bare ett bankende hjerte. Hjertet er nå en tre måneder gammel solstråle. Lykke til fremover! Spennende dette her. :-)

Har veldig ømme bryster, men det skyldes nok Utrogestanen.... siden jeg har hatt det siden rugedag 2. Ellers så har jeg ingen stikkinger, men kjenner litt der nede fra tid til annen - så aner egentlig ikke. Tenkte å teste på mandag, reiser bort i helga så da klarer jeg å styre unna tidligtesting ;-)

ser ingen grunn til å svi av en g-test, siden den lysebrune tanta har tatt seg vel til rette. Først utrolig skuffa, så rasende på hele verden og spesielt kjæresten min, som jeg ikke syntes brydde seg nok om resultatet. Men gangsynet er sånn noenlunde på plass igjen her i gården. Har et siste forsøk igjen av trepakka mi hos CFC, så neste forsøk regner jeg blir i januar/februar kanskje. Ønsker dere andre virkelig lykke til!

Hei! Det var synd! Du vil ikke hoppe rett over på neste forsøk da? Jeg tok ingen pause, dermed heller ingen sorg, pluss at jeg tok Medrol. Da satt den! Jeg fikk like mange egg og kvaliteten var like bra for det. Kroppen hadde ikke behov for pause. Husk å ta akupunktur. Det er kona til Svend Lindenberg som utfører det, visste du det? Fra Januar blir klinikken større, de utvider. Det er nok stor pågang hos dem! I morgen får jeg testresultatet på hcg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...