Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

8 egg ut! Veldig fornøyd med det :-)

Tror jeg så deg såvidt i dag Isola da dere kom men da skulle jeg i gang så rakk ikke si hei. hørte dere etterpå bak gardina da skulle jeg gå men hadde ikke lyst til å trenge meg på ... Håper det gikk bra med deg?

Annonse

Så flott med 8 egg da Pippi :-) Håper det er flere gullegg der!!!

Lettere nedstemt her :-( Etter alt styret med å få medisinen på plass ser det ikke så lyst ut. Var på andre scanning i dag og fant bare to små folikler på ca 5mm og en fortsatt tynn slimhinne på 2 mm....og det etter 6 dager m 300 gonal-f. Lurer på om det med Procren gjør at responsen er så dårlig. ...sukk. Trodde forsøket skulle avrundes, men CFC mente faktisk jeg skulle fortsette frem til fredag og scannes igjen. Var og er veldig i tvil selv om jeg skulle fortsette...dyr moro blir det iallefall.. he he... litt galgenhumor må til - for nå føles det ikke så bra!

Oj, det var jo ikke lystig lesning. Men med så små eggposer, så vil jeg tro at det popper opp noen flere ved videre stimulering. Skal krysse fingrnene alt jeg kan for deg! Ser på profilen din at du også har vært gjennom en del med lapraskopi og endometriose. (Hadde selv et halvt års "karantene" fra videre prøving pga en sprø, tysk lege som ikke likte muskelknutene mine). Nå som endoen er fjerna, vil jo sjansene dine øke betraktelig og alt du trenger i prinisppet er jo bare ett egg. Det gjelder å være optimistisk til noe annet er bevist, right?! :-)

TIl pippi og isola...krysser hardt fingrene for at dere ikke får noen telefon i morgen fra CFC, og at det er mange fine, befrukta egg å velge mellom! *kryss kryss*

Takker for litt oppmuntring Lille Egg :-)))

Fikk beskjed om å starte med en gang etter siste lapraskopi siden sjansen da var best....og det er vell det som gjør meg mest stressa. Vet jo altfor godt hva som kan skje når tiden går og endoen kan blomstre...og det har jeg ikke "tid" til ;-)

Hold motet oppe Diddi37 - mye kan fortsatt skje! Det er i alle fall min erfaring, selv om de kanskje blir litt dyrt med alle sprøytene..... På siste scanning før uttak så rapporterte min gynekolog 6 follikler, men fikk ut 8 egg i dag. Folliklene dukker ikke nødvendigvis opp samtidig og noen kommer i sluttspurten :-)

Så bra at du fikk ut 8 fra en eggstokk da Isola71! - da ligger det nok an til innsetting for deg også på onsdag. Jeg skal ringe dem i morgen å høre hvor mange som er befruktet, så slipper jeg å reise ned i igjen bomtur på onsdag - just in case. Men tror at det blir innsett :-)

Åja, sikkert lurt å ringe ned og høre. Kanskje jeg også skal gjøre det. Fikk bare beskjed om at de ville ringe meg onsdag morgen... Men utrolig kjipt med bomtur.

Diddi37 - min gyn så kun 3 follikler på torsdag men jeg fikk ut 8 egg i dag, så mye kan tydeligvis skje på kort tid. :)

Gjest Hell & Lykke

Følger med her inne og heier på dere!

Vurderer selv Ivf neste forsøk, må bare komme igang med syklus etter MA. Tiden går bare såååå sakte!! Skulle virkelig ønske jeg hadde startet denne prosessen mye før. Rart at årene går altfor fort, men tiden sakte... ;)

Hell & lykke til dere alle!

Annonse

3 inn og 3 på frys! Jeg er superfornøyd - det gikk over all forventning :-) Fem var 4-delte og ett 2-delt, og kvaliteten fin. Det ble tatt assisted hatching på de som ble tilbakeført. Så nå gjelder det å ruge etter beste evne.... har også startet med babyklister fra helsekosten.

Babyklister er et homeopatmiddel. det heter Berberis fructus comp D4 etter det jeg har hørt, men tror kanskje de finnes ulike varianter. Jeg kjøpte det på helsekost i København, og da fikk jeg Berberis vulgaris fructus D4. I følge damen i butkken skulle det være tilsvarende. Det var visstnok viktig at det var fructus i den. Tar 10 dråper i litt vann tre ganger om dagen. Kan sikkert også brukes ved inseminasjon også vil jeg tro.

Så mye spennende som skjer her nå, er bare sååååå misunnelig!!! Går bare og venter på å komme i gang igjen. Lørdag var første blødningsfrie dag på 6 1/2 uke, og det er bare helt skjønt!!! Jeg regner med at mensen kommer om ca 2 1/2 uke hvis alt nå er som det skal være, og da begynner jeg på medisinene til fryseforsøket. Satser på at den lille eskimoen overlever, eller så blir det nok ikke flere forsøk før i februar, og det er lenge til! For jeg regner med at det nok kommer til å kræsje med jul/nyttår hvis ikke eskimoen overlever og fester seg.

Jeg hadde heller ikke hørt om Medrol før jeg spurte Lindenberg om blodfortynnende i forbindelse med 3. uttak. Han mente at det skulle jeg ikke ha, men skulle få medrol på klinikken. Sendte mail til han for noen dager siden for å høre litt mer ang fryseforsøket, men fikk svar fra Klaus. Jeg spurte om jeg kunne få medrol denne gangen også, og da svarte han at selvfølgelig skulle jeg få det! Gynekologen min sa at jeg kunne få albyl-E hvis jeg ble gravid, men jeg kunne høre hva klinikken sa til det. Klaus svarte at han ikke visste om det kom til å hjelpe meg, men det viktigste for meg var medrol. Så jeg tenker at hvis det ikke skader med blodfortynnende, gjør det vel ikke noe å ta det. Kan jo hende det hjelper.

Pippi: har du hørt med de på klinikken hvordan de stiller seg i forhold til å ta babyklister? Lurer på om jeg også skal prøve det, men vil høre med dem først. Hvor mye koster det for en pakke, og hvor mange dager holder det til?

Goltcha: Du trenger ikke være redd! Det går så bra så. Bare be dem om å få mer bedøvelse hvis det gjør vondt. Steen som jeg var hos sist fylte på tre ganger og jeg kjente knapt noen ting. Jeg spurte ikke om å få påfyll heller. Men var skikkelig susa i hodet da jeg skulle reise meg, og måtte ligge litt lengre enn jeg hadde gjort tidligere ;-)

Masse lykke til alle sammen:-)

Det må være en lettelse at blødningene endelig har stoppet Håpefull38! vedr. babyklister så har jeg ikke sjekket med CFC, men det er anbefalt ved IVF og for de som sliter med SA. Vet at Sunshinebaby70 tok babyklister på sitt siste forsøk (som førte til Lasseliten :-) - så det var fra henne jeg fikk idéen, samt at jeg har sett her inne og andre steder at det er mange som prøver det. Jeg kjøpte en liten flaske som skal holde til 2-3 ukers bruk til ca. DKK 120 på helsekost i København (Naturapoteket). Kan også bestilles på nettet.

Lykke til med uttak Goltcha - det går helt sikkert kjempefint! Jeg synes det er gøy å følge med på UL-skjermen under uttaket. Og som Håpefull38 sier, merker du noen så be om mer bedøvelse.

Tror kanskje ikke jeg fikk helt riktig. Babyklister skal være en comp. av berberis fructus (som jeg fikk) og Urtica urens, også kalt Fructus femina. Beklager hvis jeg bidro til forvirring, men var vel litt forvirret selv.....

Se link:

http://www.allergica.dk/produkter/beskrivelse/id/638

Trodde jeg var ganske så forberedt, men den gang ei. Skikkelig nedtur og tårer som triller :-( Scannet igjen i dag etter 11 dager på Gonal, men det var kun en folikel på 9 og to små på 3 mm og slimhinna på bare 4. (Mindre nå enn på lavere dose og færre dager sist!)

Ble vel "enig "med CFC om å avrunde dette forsøket. Hadde jeg fått dekka medisinen tenkte de at jeg kunne fortsette lenger, men det kunne ta mange dager og tusner til! Lurer på om Procrenen kan ha noe å si?? Vanskelig valg og jeg visste ikke helt hva jeg skulle bestemme meg for. Men nok et dårlig "forsøk" på meg...kom ikke lenger denne gangen heller...sukk! Overveldende etter "alt" jeg har vært i gjennom på forhånd. Håper bare at ikke endo'n nå skal ødelegge et eventuelt neste forsøk??

Ønsker dere andre lykke til i de nærmeste dagene og ukene. Skal følge med selv om jeg ikke "følger" dere ;-)

Nå var jo 3. inseminasjonen min mislykket også og gynekologen min mener jeg er såpass gammel at det er på tide å tenke på IVF i stedet for å fortsette så mye lenger med inseminasjon. Så i dag har jeg fått time til samtale med CFC 11. november. Før det rekker jeg en inseminasjon til, så søndag starter jeg med pergotime igjen og krysser fingre for at det funker denne gangen. Hvis ikke blir det sannsynligvis IVF før jul? Men det kommer vel kanskje litt an på hvilket regime man blir satt på? Vet ikke hvor stor forskjell det er på langt og kort regime? Og hvor kort er et kort regime? Mye å lure på som jeg vel blir klokere på etter å ha snakket med CFC.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...