Gå til innhold

Er det noen som har tid å veilede til CFC tur?

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

Da blir det IVF tur på meg i slutten av oktober, for første gang... Både gleder og gruer meg... Vet jo ingenting... *sukk*

Min historie står i profilen forresten.

Er det noen som kan være så snill og har tid til å dele sine erfaringer? Vet bare at jeg skal begynne med sprøyter i 2. mensdag. Men hva skjer videre? Vet bare at lege skal ha noen ultralyd. Men når må jeg ned til CFC? Hvordan kommer jeg dit? Hvor skal jeg oppholde meg? Huff og huff... Bare masse spørsmål her...

Fortsetter under...

Hei!

hver gang du har vært til ultralyd så skal CFC ha beskjed hva som er status på folikkelutvikling(diameter og antall) og slimhinna (tykkelse). Enten ringer du dem selv eller så gjør gynekologen det, hvis de samarbeider med CFC. Gynekologen jeg går til faxer over skjema med oppdatert status til CFC. Da får man av CFC beskjed om hva man skal gjøre videre. Etterhvert når folliklene har tilfredsstillende størrelse og slimhinna er ok, så får du beskjed om når du skal sette eggløsning sprøta og ca. 36 timer etter er det uttak hos CFC, de setter også opp tidspunkt for innsett, 2-3 dager etter uttak. uttak er alltid på morgenen og innsett på ettermiddagen. Jeg tok nattbuss ned sist pga fulle fly, og fly hjem og bodde på hotel i København mellom uttak og innsett. Det går helt sikkert som smurt! :-)

Hei

Dette har jeg svart på i en tidligere tråd om oss som reiser til CFC. Du får henge deg på den nye tråden fra Pippi9.

Jeg bor i Oslo og har reist til CFC enten med buss eller fly.

Prisen på fly har selvsagt noe å si. Jeg har tatt nattbussen noen ganger da jeg hadde time tidlig på morgenen. Rakk da å ta fly tilbake i 11-tida så det ble bare en svipptur innom Kjøben. Men, ved IVF har jeg valgt å være i byen. Ikke noe poeng å reise tilbake. Jeg er Coop medlem og har fått gode hotellavtaler, ca 900 DK for 2 netter for 3- stjerners hotell (enkeltrom). Jeg overnattet nå ved Hotell Comfort like ved jernbanen. Vil kanskje unngå hoteller i selve Istedgt pga mye trafikk. )

CFC ligger noen få hundre meter fra Nørrebro st (Lygten).

Det er enkelt å ta buss til Nørrebro, f.eks 5A går rett utenfor togstasjonen. Pris 23 dk. Ellers finnes det kart med oversikter hvilke busser som går til Nørrebro fra sentrum. (6A, 350S).

Reiser du direkte fra Kastrup kan du f.eks ta toget til Nørreport. Så buss til Nørrebro (ca 10 min). Buss 350 S går så og si hele tiden (retning mot Husum torv). Pris fra Kastrup ca 49 dk. Reiser med samme billett hele veien.

Et annet alternativ fra Kastrup er Metro. For nærmere detaljer se www.rejseplanen.dk

Håper dette var til hjelp! Lykke til!

Det er lett å komme seg til CFC fra sentrum - ta buss nr 5a eller 350 S til Nørrebro statsjon - derfra er det kun 5 min. CFC folka er super hyggelige så det er bare å ringe med medisinske spørsmål, de tar telefonen med det samme og det er sykepleiere som svarer.

Jeg kan godt møte deg der og gi tips til steder du kan besøke for å gjøre turen mer hyggelig. Bor på nørrebro rett ved CFC og skal selv inn til uka.

PS! hvis du skal til samme ultralyd som meg (dvs innvending) så er det ikke så ubehagelig som man skulle tro

Det kan jeg godt - men bor selv aldri på hotel så dette er litt bassert på hvor det ligger og hva jeg har hørt. Ikke så mange rett ved..(ikke akkurat et hotelområdet)

Avenue Hotel, ser hyggelig ut og ligger ca 20-30 min gange fra CFC (den ligger på en ganske trafikert vei men hvis jeg lager et kart til deg kan du få en hyggelig spasertur)

har lett på flere sider men det kommer kun det her opp...men hvis du ikke har noe i mot å ta bussen så er Dan hostel ved tivoli bra (buss 5a går like ved og rett til CFC)

Ellers er det mange fine hoteller ca 10 min med buss fra CFC ( kan godt gå derfra men det tar nok over 30 min) Ibsen hotel kom opp da jeg søkte på hotels .com det ligge like ved buss 5 a.

Håper dette hjelper litt :)

Annonse

Jeg har brukt hotellene bak hovedbanegården de gangene jeg har vært der. Kort vei å gå til Strøget og shopping og annet. Bruker å ta buss 6A til CFC. Buss-stoppene har stort sett vært rett utenfor hotellene jeg har bodd på. Tar 20 min med buss, går av på buss-stoppet som heter Lygten. Går over veien bak bussen og ned gata til CFC. Tar 5-6 min å gå. Hotellet jeg bodde på sist var jeg veldig fornøyd med, First Hotel Vesterbro. 4-stjernes hotell til en brukbar penge. Bestilte da på norwegian.no. De andre gangene har jeg bestilt på booking.com. De har vært billigst. På hotels.com har de samme hotellene vært mye dyrere. Grand Hotel er bra, det samme er Comfort Hotel Exelcior.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...