Gå til innhold

Klarer nesten ikke motså det søte

Anbefalte innlegg

Har et enormt behov for sukker om dagene. Klarer nesten ikke gå forbi en kiosk uten at jeg må innom å ha meg en sjokolade eller noe.

Prøver å spise frukt istedenfor, men hjelper lite.

Har dere tips å komme med???

Fortsetter under...

Stålsett deg, det sukkeret har du ikke lyst til å mate babyen din med.

Det fungerer for meg! Enda jeg kunne spist smågodt og kake hver dag, jeg eier ikke hemninger!

3,5 mnd igjen her, og da er det 3 ting jeg skal spise første helg uten baby i magen.

1. Mac Donalds, Big mac meny med cola zero!

2. Brødskive med peppersalami!

3. Masse smågodt, smash, melkesjokolade og potegull og dip!

Annonse

Jeg har også slitt med søtsuget, men har nå endelig fått det litt under kontroll. Spiser bittelitt 70% sjokolade innimellom, men dette er jo ikke så veldig usunt heldigvis.

For meg hjalp det å se på gamle jordmoren-serier på nrk, for da klarte jeg virkelig å se for meg den lille tulla som skal komme ut, og jeg vil jo ikke proppe barna mine fulle av godteri heller! Gjør jo ikke det med den lille gutten min på 2år!

Men husk at også når man ammer bør man spise sunt da. Går jo faktisk over i melka...

Sniker innom fra 3 tri jeg, håper det er i orden.

Sliter med det samme som deg, og har gjort det nesten hele veien.

Er helt fryktelig å ha det sånn, kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Det verste er også at når jeg så spiser sjokkis så SLUKER jeg det.....skulle tro jeg var utslultet....!!

Ikke det at jeg ikke har likt søtsaker før, men aldri i mitt liv har det vært sånn som nå. Helt merkelig.

Når jeg sitter og nesten griner (jada, så ille er det her) fordi jeg har så lyst på noe søtt, spiser jeg en banan. Og det hjelper faktisk litt. Det og at jeg spiser lite og ofte og prøver og ikke bli sulten i tillegg.

Og så har jeg kosedager. Jeg spiser alltid god mat med eventuell saus på fredager, eller junk om jeg har lyst på det. (og en sånn Kinder-Maxi som er ukas høydepunkt).

Lørdager nyter jeg tre sånne Kinder-Maxi greier hvis du skjønner hva jeg mener?

Resten av uka spiser jeg sunt og variert med den i magen som motivasjon. Men et tips er altså banan og flere små måltider fordelt utover dagen.

Så du er ikke alene ;-)

Lykke til videre!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...