Virreli Skrevet 7. oktober 2010 #1 Skrevet 7. oktober 2010 Stakkar lille jenta har hatt diarè siden i går og det gjør tydeligvis kjempevondt. Hun hylskriker en del og det er tydeligvis kjempevondt. Vi har ikke kommet skikkelig i gang med ammingen og hun får både mm og mme, men mest mm. I går ammet hun hele dagen. Dette har hun også gjort tidligere dager. Det er ingen store forandringer fra dagene forut, bortsett fra at hun kanskje får mer mm nå. Vi begynte også å varme melka i mikro`n for noen dager siden, noe jeg nå ser at man ikke skal gjøre. Kan dette ha gjort utslag? Ellers begynte jeg for 2 dager siden å ta Duphalac (som lactulose) men dette skal ikke ha noen påvirkning. Hun har blitt sår i stumpen og vi bytter bleie ofte og smører med Zink. Hva kan dette skyldes? Er det helt normalt? Skjønner at magen er i ubalanse så tidlig men det har jo gått fint frem til nå. Håper noen kan hjelpe en fortvilet mamma...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 7. oktober 2010 #3 Skrevet 7. oktober 2010 Huffda, ikke noe moro Virreli! Men er du sikker på at det er diare, og ikke vanlig mm-bæsj Den er jo rimelig flytende normalt sett, uten at d tyder på diare.. Tenker spesielt siden hun har fått litt mer mm i det siste, og mm vil jo gjøre bæsjen mer flytende enn mme. Fant dette på ammehjelpen sine sider: Avføring hos barnet 0-6 uker De to første døgn er det vanlig med sort, seig bek. Etter 2-3 døgn begynner avføringen å gå over til brunlig eller brungrønn i fargen. Ved 4. døgn bør barnet begynne å ha løs, kornet, gulere avføring, vanligvis minst 1-4 ganger i døgnet. Denne normale avføringen kan beskrives som diaré av uerfarne foreldre. Grønn avføring kan også være normal. Avføring fortsetter å komme hyppig disse første ukene – minst daglig, eller en større mengde annen hver dag. Noen barn har avføring ved hver amming. Hvis avføringen er sparsommelig eller sjeldnere enn annen hver dag bør det undersøkes nærmere. http://www.ammehjelpen.no/artikkel/60/Avforing-hos-barnet Ta en telefon til legen hvis dere føler dere usikre, han kan sikkert berolige dere bedre enn meg, eller komme m noen gode råd eventuelt:) Oppvarming av mm i mikroen KAN være uheldig hvis tempen på melken blir for høy, men dette vil evt bare redusere innholdet av antistoffer/ næring, og ikke gi diare såvidt meg bekjent ihvertfall.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 7. oktober 2010 #4 Skrevet 7. oktober 2010 Glemte å si at hvis d virkelig er diare, skal lege kontaktes senest etter 2 døgn (24- 48 timer), dette fordi det er fare for dehydrering hos den lille (gjelder for babyer under 6 mnd)
Virreli Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 7. oktober 2010 Ok, tenkte å kontakte lege i morra! Det er diarè, slimete og flytende - ikke som den vanlige løse avføringen. Hun har sovet noen timer nå så da er det ihvertfall ikke vondt. Håper det går bra med dere Her har vi hatt litt trøbbel med ammingen, men det kommer seg for hver dag.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 7. oktober 2010 #6 Skrevet 7. oktober 2010 Så bra at det går bedre m ammingen- er så slitsomt når d ikke funker.. Her går d kjempebra m ammingen denne gangen heldigvis, sleit jo så mye sist og måtte til slutt begynne m skjold, så veldig digg å slippe det denne gangen! Lillesnupp har virkelig matvett, og dier som en gud, enn så lenge ihvertfall=) Håper det går bedre m lille i kveld, og skriv gjerne hvordan d går hos legen imorgen- skal krysse fingrene for dere=)
~~ElleMelle~~ Skrevet 7. oktober 2010 #7 Skrevet 7. oktober 2010 Min datter på snart 4 mnd er har bare fått mm fra første stund, og hennes avføring har hele tiden vært helt suppe-tynn. Det flyter i bleia når jeg tar den av, og blir hun liggende litt med den flyter det kjapt oppover ryggen og blir et skikkelig fullt stell. Helt normalt for barn på mm sier hs. Da datteren min var rundt 2 uker begynte hun med mye skriking, hun gråt som bare det hver gang hun skulle slippe ut en promp eller bæsje, krøket seg sammen i smerte. Og var generellt mye misfornøyd og skreik mye. Vi tenkte kjapt kolikk, og fikk time hos kiropraktor etter en snau uke med skriking. Hun fant låsninger i rygg og bekken som påvirker magen, og etter to behandlinger var hun merkbart bedre. Ikke skriking i forbindelse med luft og avføring (som fortsatt var og er helt vannete).
sthans Skrevet 8. oktober 2010 #8 Skrevet 8. oktober 2010 Hei! Håper gullet er bedre - men ville bare signere på det med små og dehydrering, dersom du ikke har vært i kontakt med lege enda og diareen ikke har gitt seg. Vi fikk fem dager med intravenøst på sykehuset med vår på to mnd pga oppkast / diare. Ikke gøy. t God bedring til den lille :-)
Virreli Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter #9 Skrevet 8. oktober 2010 I går var hun rolig siste halvdel av dagen og hun gråt ikke igjen før i kveld. Men avføringen er ikke lenger så løs, nå virker det som at det er luft som er problemet. Jeg valgte å ikke kontakte lege siden det hadde stabilisert seg. Blir nå litt usikker på om jeg tok det riktige valget, men jeg tenker at siden det har bedret seg så får jeg se det ann. Jeg kan jo fortsatt kontakte føden om det skulle være nødvendig senere i helga.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå