Evigheten Skrevet 7. oktober 2010 #1 Skrevet 7. oktober 2010 Jeg har aldri gjort dette babygreiene før, så det har kommet opp noen ting jeg lurer på... 1. Når kan man begynne med flaske uten at det er stor fare for å ødelegge amming? På lørdag skal jeg ha med mini ut til et sted som ikke er ammevennlig, dvs ingen steder å sitte ned Det hadde vært mye lettere om ho kunne hatt med seg litt mat på flaske den dagen. 2. Smokk. Mini skjønner ikke bæret av hvordan en smokk funker. Et par-tre ganger har ho fått det til, men da brekker ho seg med en gang...har de 0-2 mnd smokkene fra apoteket. Hvordan skal vi få ho til å ta smokk så jeg slipper å ha ungen hengende i puppen heeeele tiden? 3. Hvor lenge kan ho sitte i en sånn Baby Bjørn bæresele av gangen? Ho er 4 uker gammel og ca. 4 kg. Håper noen mer erfarne mammaer kan svare på dette Har en mistanke om at det blir mange innlegg som dette fra meg framover.
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 7. oktober 2010 #2 Skrevet 7. oktober 2010 1. har jeg ikke snøring da jeg aldri har tatt meg bryet å amme. liker best flasker. 2. jeg ville ha prøvd en ann type smokk. avent eller vet mange har god erfaring med nuk sine. trøst smokkene er også bra. 3. hvis ikke du allerede har kjøpt babybjørn selen så vil jeg anbefale deg å heller kjøpe ergobaby sin sele eller manduca. dette fordi babybjørnen rett å slett er utrolig vond å bære i. og fordi den ikke er bra mtp hoftene til baby. Har selv brukt babybjørn litt før jeg fikk et barn med hofteproblemer. brukte den somregel aldri mer enn 30min sammenhengende når hun var så liten.
Gjest JuniGull2010 Skrevet 7. oktober 2010 #3 Skrevet 7. oktober 2010 Jeg kan svare deg på første: Vi testet ut flaske etter 2. uke, om jeg ikke husker helt feil. Ammingen fungerte helt fint, så var ikke redde for å prøve. Vi forsøker å gi flaske minst en gang i uka for å teste ut om han fremdeles tar flaske og litt for at han ikke skal glemme sugeteknikken.
Gjest JuniGull2010 Skrevet 7. oktober 2010 #4 Skrevet 7. oktober 2010 Det er forresten viktig å øve litt, før du gir flaske. Det er nemlig ikke alle unger som vil ta flaska! La f.eks. far gi flaska første gangen. Du lukter melk og ungen kan bli litt sutrerte når han plutselig må sutte på en annen måte for å få melken ut...
Evigheten Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 7. oktober 2010 Tusen takk for svar! Har en baby bjørn allerede, men kommer til å bruke den minst mulig. Tenkte 30 min jeg også, så da var jeg ikke helt på jordet Da prøver vi flaske på lørdag! Går det ikke så får jeg heller sette meg på gulvet og amme
Evigheten Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 7. oktober 2010 Og 16.45 skulle selvfølgelig være nederst...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå