dodo Skrevet 7. oktober 2010 #1 Skrevet 7. oktober 2010 Jenta vår (1 år) har akkurat begynt i barnehagen. Hun kommer hjem med nesten full matboks hver dag. Hun er tydelig både tørst og sulten når hun kommer hjem, men i barnehagen spiser hun altså ikke noe særlig. Hun er vanligvis veldig glad i mat og flink til å spise selv. Andre som har erfart det samme? Er det overgangen til barnehagelivet som gjør det kanskje? Mye liv og røre som distraherer... Hva kan man kreve av de barnehageansatte (vedr. mating)? I tillegg har hun problemer med å sovne sammen med de andre barna (sover inne på madrasser på gulvet), så de må legge henne først ellers vekker hun alle de andre... Andres erfaringer mottas med takk.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #2 Skrevet 7. oktober 2010 Min jente spiser heller ikke i bhg. 1 år. Men hun pleier ikke å være glad i mat uansett. Men forskjellen nå er at hun er kjempe sulten når hun kommer hjem. Jeg tror at det ordner seg etter hvert... håper jeg... Hun sover i vogn ute.
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 7. oktober 2010 #3 Skrevet 7. oktober 2010 Det var slik med gutten vår også da han begynte for 2 mnd siden. Han var da 15 mnd og spiste kanskje bare 1/2 brødskive. Han fikk med seg yoghurt og fruktpure i tillegg etter at jeg hadde en samtale med primærkontakten om problemet. Etter hvert tok brødspisingen seg opp og nå spiser han 3 brødskiver + frukt og vi har droppet yoghurten. Så det vil sikkert gå seg til når hun får mer ro rundt måltidet og alt ikke er nytt. Gutten vår sover i vogn i barnehagen og før han begynte der har vi aldri fått han til å sove særlig i vogna. Til å begynne med ble det bare 45 min, men det har også gått seg til og nå kan han sove både 2,5 og 3 timer. Så det meste ordner seg!
Gjest Kira06 Skrevet 7. oktober 2010 #4 Skrevet 7. oktober 2010 Datteren min var helt lik de første ukene i barnehagen. Spiste ikke noe særlig, og sov maks 30 minutter av gangen. Ettersom de får alle måltidene i bhg, så hadde jeg lite oversikt. Men når jeg sa i fra at hun virket kjempe sulten når hun kom hje, var de ansatte var nøye på å sitte ved siden av henne og hjelpe henne med å spise. Ikke så lett når hun bare var 10,5 mnd da hun startet. Nå har hun gått der i snart 3 mnd, og alt har ordnet seg med både mat og soving. Sover i vogn ute, og kan noen dager sove opp mot 3 timer. Noe hun ALDRI har gjort eller gjør hjemme. Så ikke stress så mye med det, ting ordner seg som regel etter hvert. Sannsynligvis er alt bare nytt, og det er sikkert ganske slitsomt for disse små.
Gjest Skrevet 7. oktober 2010 #5 Skrevet 7. oktober 2010 Jenta mi var 11.5mnd når hun startet i barnehagen og hun spiste veldig lite de første par ukene. De ansatte i barnehagen sa at det var veldig normalt og at de ikke bekymret seg for det for de aller fleste ungene de hadde som startet i den alderen spiste som regel veldig lite de første par ukene. Det er nok alt det nye som skjer rundt dem som gjør at de ikke har tid til å spise. De ansatte i barnehagen hjalp henne å spise til å begynne med (de lærer å spise med gaffel og skje rundt den alderen i denne barnehagen) så hun fikk jo i seg noe - de lot henne ikke sulte seg igjennom dagen. I barnehagen til jenta mi så sover de også på madrasser på gulvet. De første 2-3 ukene så sov hun bare 30-45 minutter pr. dag. Så plutselig begynte hun å sove to timers økter. Nå bare legger de henne ned og hun sovner i løpet av et par minutter og sover seg igjennom bråket til de andre ungene. Som regel sover hun 2 timer, men enkelte dager sover hun 2.5time også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå