Gå til innhold

Fuerteventura, noen som har vert der?,

Anbefalte innlegg

da har jeg bestilt sydentur i januar.å de ble til fuerteventura -kanariøyene.har prøvd å lese litt på nettet om ting som er annbefalt å gjøre.men hadde vert fint om noen som hadde vert der ville dele noen ord og tips med meg.vi reiser uten barn denne gangen.

hvordan er temperaturen der? mat som vi bør prøve...

all info mottars med takk:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142411182-fuerteventura-noen-som-har-vert-der/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har ikke vært der selv, men jeg kjenner noen som har vært der og de skrøt veldig!!!

og dette er da en venninne av meg som er utrolig negativ og kritisk til det meste her i verden vanligvis...... så når hun sier det er bra må det være noe i det heheheh ;)

Fuerteventura er en fantastisk øy! :)

Jeg og sambo var der på kjæresteferie for et par år siden, og det er en utrolig koselig plass med åpne og liberale mennesker. Jeg anbefaler på det sterkeste at dere leier bil - det gjorde vi - da kan dere kjøre rundt og se alt som er spennende på øya i deres eget tempo, og uten mange andre oppå dere. Det ligger mange landsbyer og skatter gjemt mellom fjellene og turiststedene, og øya er såpass liten at du rekker fint fram og tilbake på en dag :) Bare husk å bestille bil med full forsikring så dere er dekket i tilfelle rottefelle (vi fikk steinsprutskade men var heldigvis dekket).. :)

Vi fant også en utrolig strand, tror den er nesten 1 mil lang, som heter Cofete. Kjøreturen dit er ganske strabasiøs, den går på smale grusveier over bratte fjell, men belønningen er så absolutt verdt det! Det er ikke en sjel der, bare den mest fantastiske sandstranden du kan tenke deg så langt øyet rekker! Vi dro dit to eller tre dager, og vi hadde bare en liten leiebil, ingenting fancy.

Ellers ligger det en ørken på øya (nå husker jeg ikke navnet i farten, men bilveien går tett inntil) som er artig å gå tur i.

Det eneste du skal huske med Fuerteventura (etter min erfaring) er at det blåser endel der. Temperaturen var helt super når vi var der (i påsken), men det var ikke kjempevarmt i sjøen. De selger sånne "halvtelt" overalt, det kan være smart å ha for å unngå sand i strandbag og bagasje. Og så kan man ligge litt i le hvis det blåser veldig.

Hvis dere vil ha en aktivitet å drive med på stranda: bodysurfing! Ellers har de også kitekurs mange steder, men det fikk vi aldri dratt på :( Både bølger og vind er ideelle for begge deler, og jeg lover deg det er gøy :D Selv en pyse som jeg syntes det!

Når det kommer til mat er tapas absolutt å anbefale. Og selvsagt de kanariske potetene med mojosaus.. nam nam :)

Søk opp Fuerteventura på Google eller Google earth, så finner du plasser andre har besøkt (på google earth får du med bilder og kan få veibeskrivelser). Det er mange naturperler der, og vel verdt å undersøke! :) Jeg tror Lonely Planet har noen gode tips også, de har en tendens til å finne de ikke-turistifiserte perlene. Søk og se!

Åh, nå fikk jeg lyst til å reise tilbake igjen selv! Elsker å planlegge tur og se hvilken fantastisk verden vi lever i :) Good tur!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...