Gå til innhold

Mange som vurder keisernitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

E så redd etter første fødseln pga alt som jikk galt...

Han satt fast, så dem måtte klippe å ta han med vakum.... Han hadde navelstrengen flere ganger rundt hodet og var blå og pustet ikke.. så dem klippet navelstrengen og tok han med seg! Hadde 9 forskjellige leger inne på rommet når han kom ut! å til slutt hørte vi skrikene hans!:-)

å måtte sy over 40 sting og kunne ikke sitte årntlig på 2 månder...

Åsså var han stor (4190g) åsså kom han fra første rie til han var ute på kunn 4 og en halv time!

Å har sakt att jeg vil føde normalt, men er blitt veldig usikker nå pga arrene jeg har etter att dem klippet og sydde sist! hva om jeg revner på samme plass? eller att jeg aldri blir den samme ijenn nedentil?

hva om ungen siter fast denne gangen å? att di må klippe å jeg må sy masse?? rekker jeg sykehuset ? som ligger en time unna med bil for derifra å reise med helikopter til bodø??

ER SÅ USIKKER OG REDD!!! å vurderer keisersnitt veldig!

da har ihvertfall JEG kontroll over hva som skjer å når det skjer....

Noen med lignende bekymringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, jeg har ikke erfaring med dette og ser ut til at jeg kan føde vaginalt (er førstegangs) Men hørtes ikke no sæli ut det som har hendt deg :( Håper virkelig at du slipper samme skrekken som sist om du velger og føde vaginalt. Ville bare ønske deg lykke til :) Har du tatt det opp med jordmor eller lege at du er bekymret for dette? Kansje du får litt oversikt over hvor stor sjangsene er for at det samme kan sje en gang til osv.

Skrevet

jeg har hadd tøffe fødsler og vurderte lenge frem og tilbake om jeg skal ta ks eller ikke, men tar sjansen på vanlig fødsel gangen her.

Jeg skal på samtale med fødelege(?) for å få en såkalt fødeplan.

Be legen din sende inn en henvisning til føden så får du det du å:-) Da får du fortalt alt det du uroer deg over og dere blir enige om hvordan dette skal gjøres

Skrevet

Hei Sunshine.

Hva legger du i en såkalt fødeplan? Jeg skal også til samtale på sykehuset.

Skrevet

Heisann :)

jeg har lignende bekymringer - men MOTSATT!!! :))

Jeg hadde planlagt keisersnitt sist, og det holdt på å gå veldig galt.

Ble liggende på intensiven i 3 døgn, der jeg var under konstant overvåkning. Vil ikke si for mye om det heller, for jeg vil ikke skremme folk.

Men vil bare at du skal være klar over at det er risiko forbundet med fødsel uansett.

Jeg har vært på sykehuset i 2 uker etter keisersnitt- pga komplikasjoner.

Det har vært kjipt å se de heldiggrisene som har født normalt å kunne reist hjem med sine etter 1 - 3 dager.

derfor vil jeg for alt i verden føde på normal måte, og for alt i verden unngå keisersnitt.

men desverre kan jeg ikke velge det selv, for hensynet til bebyen kommer først.

Og sjansene mine for å få normal fødsel er VELDIG små.

var kanskje ikke dette du ville høre, og jeg er jo neppe objektiv, da jeg misunner alle som får føde normalt.

men tenkte det var greit å høre fra en som tenker motsatt også?

Skrevet

Å HERREGUUUUUUUD!!!!!

Ser ut som at jeg synes jeg skulle få født normalt, selv om det ikke ville vært bra for babyen, men det var IKKE det jeg mente altså! :)

Skrevet

Jeg skal på kk i morgen for å sjekke om prin

sen fremdeles ligger i tverrleie. Han har lagt slik siden uke 33. er nå i uke 37.

Hvis ikke han snur seg blir det keisersnitt, noe som jeg synes er leit. Er så engstelig for at jeg ikke skal få ha han hos meg etter inngrepet. Om jeg må ha narkose å ligge på oppvåkning, eller om jeg får være "våken"under inngrepet. Dessuten tar det mye lengre tid å komme i form gjen etter keisersnitt, Ikke kan en løfte tungt på mange uker eller trene opp magen igjen.

Forrige fødsel fødte jeg en gutt på 4960gr vaginalt. Sydde et par sting og var rask på beina og i form igjen. Er ofte slik at første mann som skal bane veg gjennon fødselskanaler gir mest ubehag etter fødsel-

Skrevet

Min første fødsel høres litt ut som din, bare at den tok 18 timer og ikke 4...

Han var stor. (for meg) Hodet var 37 cm. Han var stjernetitter. Han satt bom fast og jeg måtte klippes for å få ham ut med vakuum. Han hadde navlestrengen rundt halsen, men var ikke blitt blå ennå...

Morkaken satt fast og måtte bli hentet ut manuelt. Livmoren ville ikke lukke seg og jeg fikk en akutt styrtblødning på 1700 dl, og besvimte. Husker ikke noe av fødselen egentlig. Måtte sy 36 sting, hvorav 3 gikk opp igjen og måtte syes på nytt. Fikk betennelse i stingene. Vet ikke om legen hadde dårlig tid eller hva, men jeg fikk ganske mye villtkjøtt, som to måneder etter fødsel ble fjernet uten bedøvelse!

Jeg fikk beskjed om at det var 3 grunner til at jeg overlevde den fødselen.

- Jeg var ung. (19 år)

- Jeg hadde veneflon, slik at når blodtapet kom, så hadde jeg inngang i blodårer selv om alle kollapset.

- Min mor formidlet til legene at jeg var dårlig!

Det gikk 5 år før jeg skulle føde igjen pga litt angst for hva som skulle skje.

Det var en drømmefødsel med 3 små pyntesting. Nå GLEDER jeg meg faktisk til å føde tulla mi. Jeg fikk bevisst at det går bra. Stingene fra første fødsel var ikke til hinder på noen måte, og jeg revnet ikke dem opp ogjen under 2 fødsel!

Snakk med jordmoren din. Forklar hva du er redd for skal skje, og få henne til å skrive et notat i journalen din som forklarer hva du er redd for, så de på sykehuset også er oppdatert uten at du må fortelle alt på nytt!

LYKKE TIL!!!

Skrevet

Kjære deg,

Om du vurderer keisersnitt etter en sånn vond fødselsopplevelse, skjønner jeg det veldig godt.

Jeg har lignende bekymringer og har vurdert det samme, men jeg har ikke en like dramatisk fødselshistorikk som deg. Hadde jeg hatt det, ville jeg ikke ha vært i tvil - selv om jeg vet at erfaringene med ks kan være forskjellige også.

Ta kontakt med fastlege/sykehus for en gjennomgang av tidligere fødselsforløp og forestående fødsel, og prøv å være tydelig på det du tror er best for deg.

Masse lykke til!

Skrevet

Tusen takk før alle svar!:-)

vart litt roliare på en måte =))) så skal snakk med jordmora på neste kontroll å håpa att vi kommer fram til en slags plan som funka før mæ :-)

E jo å litt redd akkurat pga komplikasjona med ks åsså, så e mye som må vurderes :-) men prøva nu å trøst mæ å ro mæ ned med å snakk litt om det hær så dette hjalp faktisk litt !:-D

Så tusen takk før alle svar å historie!

Og lykke til te dokker også !:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...