Tingenes Herre Skrevet 7. oktober 2010 #1 Skrevet 7. oktober 2010 Bor i Oslo med snart 14 dager gammel baby. Lurer litt på om det er greit med nattåpent vindu, eller blir det for mye trekk for baby? Er jo ikke såååå kaldt ennå... Er jo så deilig med frisk luft inn! Baby ligger mellom oss i senga, så hun er et stykke unna vinduet, og vi har rullgardin foran.
SophieH Skrevet 7. oktober 2010 #2 Skrevet 7. oktober 2010 Hm... vet ikke hva som er fornuftig med en så liten baby. Jenta mi er snart 5 mnd og vi ligger med vinduet åpent, og kommer nok til å gjøre det så lenge vi klarer å holde henne god og varm på natten(bor i Bergen). Hun ligger i sin egen seng (på vårt soverom), og er godt pakket inn. Erfaringen min er at hun sover dårligere med vinduet lukket, blir fort tett i nesa da. Tror da det skal gå greit hvis babyen er god og varm og ikke ligger i trekk..?
Gjest JuniGull2010 Skrevet 7. oktober 2010 #3 Skrevet 7. oktober 2010 Vi har aldri sovet med vinduet oppe her... Jeg lufter heller godt før vi legger oss.
sillyfilly og Olivia Skrevet 7. oktober 2010 #4 Skrevet 7. oktober 2010 Min datter har sovet med vinduet åpent siden hun var 3 mnd(da hun flyttet inn på eget rom fra stuen). Det har ikke skadet henne. Tvert imot. Hun ligger jo godt og varmt mellom dere.
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 7. oktober 2010 #5 Skrevet 7. oktober 2010 Min datter på 6 uker har sovet mellom oss på vårt soverom siden hun ble født. Vi har vinduet åpent og har vel mellom 16 og 18 grader på soverommet vårt. Har blendegardiner som hindrer trekk. Snuppis sover med ullpysj fra nøstebarn og har egen dundyne. Hun har aldri vært kald om nettene, tvert om. Hun sover veldig godt på soverommet, bedre enn på stua hvor det er varmt. Vi bor også i Oslo
♥ Ble april barn ♥ Skrevet 7. oktober 2010 #6 Skrevet 7. oktober 2010 Sovet med vinduet oppe fra fødsel og gjør enda, nærmer seg 6mnd. Bor på Østlandet. Aldri vært syk, ikke tett nese engang.
Tulle06ogPrins10 Skrevet 7. oktober 2010 #7 Skrevet 7. oktober 2010 Sover med vinduet oppe. Har 18 grader på rommet, pakker lillegutt godt inn han er ikke kald. 4åringen min sover ikke med vinduet oppe siden hun sparker av seg dynen helle natten.
EgG Skrevet 7. oktober 2010 #8 Skrevet 7. oktober 2010 Snuppa mi kom til i februar, da var det kaldt! Vi sov med åpent vindu og jenta hadde en tynn bomullslue på. Gikk veldig bra det. La ull under og over henne.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 7. oktober 2010 #9 Skrevet 7. oktober 2010 Så lenge hun ikke ligger rett under vinduet i trekken og det er mellom 16 og 18 grader i rommet burde dette gå helt fint- frisk luft er sunt året rundt osv;) Vi har soverom i underetasjen, og der er det såpass kjølig at vi ikke trenger å ha vindu åpent, men jeg hadde ikke hatt noen betenkeligheter m det hvis d var varmere der nede.
Thessa78 Skrevet 7. oktober 2010 #10 Skrevet 7. oktober 2010 Vi bor også i Oslo. Bor i blokk hvor soverommet er ut mot et skogholt. Har vinduet oppe hele natten med blendegardin foran. Vi flyttet sengen til babyen på andre siden av rommet slik at han ikke ligger i trekken. Det skal jo være kjølig på rommet der babyen sover, og når de ligger godt nedi sengen på lammeskinn og med dyne så er det ikke noe problem. Vår lille sover bedre der inne enn på stua hvor det er mye varmere.
2010 Mammaen Skrevet 7. oktober 2010 #11 Skrevet 7. oktober 2010 Det bør være luftig på rommet der babyen sover, så hold gjerne åpent vindu! Her sover vi med åpent vindu. Vårt lille hjertegull ligger på lammeskinn (og oppi en pose) så kaldt blir det ikke på han :-)
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 8. oktober 2010 #12 Skrevet 8. oktober 2010 Har vinduet åpent hele året, uansett hvor kaldt det er. Står ikke på vidt gap når det er beinkaldt da Er avhengig av frisk luft på soverommet, og begge jentene mine sover mye bedre når det er friskt og kaldt.
Willy Wonka Skrevet 8. oktober 2010 #13 Skrevet 8. oktober 2010 Alltid. Også inne hos 3-åringen og baby er vinduet oppe hele året. Ja, til frisk luft!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå