Gå til innhold

Viktig at navn passer til søskennavna? :)

Anbefalte innlegg

Lurer på om dere synes det er viktig at navna passer til søsknene?

Jeg har en datter som heter Nora. Har valgt Emil som navn til lillebror da jeg syntes det passet godt til Nora :) Var litt i tvil om det skulle bli Jonas, men siden jeg syntes Emil klang bedre til Nora, valgte jeg (og mannen såklart) det ;)

Synes dere det er viktig at søskennavna skal "klinge" godt sammen?

Fortsetter under...

Jeg synes ikke det er så veldig viktig at søskennavnene skal klinge godt sammen, så lenge ikke navnene er heelt forskjellige (Eksempel: Tallulah og Ove). Jeg synes Nora og Jonas også passet sammen, men er enig i at Emil klang bedre :) Nora og Emil - to veldig fine navn dere har valgt! :)

Nei jeg synes det er mye viktigere at man virkelig liker de navnene man velger.

Tror man venner seg til klangen av dem sammen uansett.

Jeg kjenner mange med dobbeltnavn som jeg bare har syntes var helt merkelige sammensetninger med en gang men etterhvert blir det jo helt naturlig.

Jeg synes ikke det er viktig at navnene skal ha samme opprinnelse, sjanger, begynne på samme bokstav, eller passe sammen. Synes det er utrolig kjedelig når søsken heter Maren, Mathias, Miriam, Mari. Veldig lite kreativt. Synes det er dumt å henge seg opp i at navnene må passe sammen. Mye viktigere å velge navn en liker, uavhengig av det. Er jo forskjellige personer som skal bære navnet. I tillegg har jeg sett at det tar helt overhånd noen ganger, som at navnene må ha like mange bokstaver, begynne på samme bokstav, ha like mange stavelser, ha like mange vokaler og konsonanter, og you name it.

Synes det er så stilig og mye mer spennende med søsken som heter Torvald og Julie, Nils og Hermine, Sverre og Thea. Det er kreativt!

Annonse

Jeg er helt enig med deg, LilleBitteliten :) Navnene trenger ikke å ha samme opprinnelse eller begynne med samme bokstav etc. Det viktigste er å velge navn en liker. Men det er jammen vanskelig!!

Hyggelig at du likte Emil best ;) Jeg har jo vært litt redd for at folk skulle synes at navnet var kjedlig siden det ligger som nr 1 på poppis navnene...

Men jeg har alltid likt Emil veldig godt, så da ble det det :) (til slutt....:))

Synes det er fryktelig dersom søskennavn blir alt for like ala Martin og Martine. Opprinnelse synes jeg ikke man skal drive å tenke på. Jeg og mine fire søsken har navn fra tre forskjellige opprinnelser tror jeg, men de klinger ikke rart sammen på noen måte. Jeg synes samtidig ikke navna bør være totalt forskjellige, men sånn som Nora og Jonas er heeelt greit i mine ører (Emil er myyye penere enn Jonas da)

Annonse

Nora og Emil passer fint sammen.

Nora og Jonas fikk meg til å tenke på Norah Jones..hehe, men jeg synes de passer sammen for det.

Synes alle tre navnene er litt innenfor den samme stilen. Alle er navn som er vanlige og en god del brukt i norge, uten at de er veldig nymotens poppis- navn. Dvs. bruken har vært jevn over mange år.

De slipper nok å stave navnet sitt hver gang de skal presentere seg!

Korte, enkle, søte og sjarmerende navn som passer hele livet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...