Gå til innhold

Etter ordinær ultralyd - hva nå? Når jordmorsamtaler, legetime osv? =)

Anbefalte innlegg

Ja, overskriften sier vel hva jeg lurer på. Ordinær ultralyd er overstått, og jeg har ingen nye avtaler med hverken lege eller sykehus med hensyn til mitt svangerskap. kommer legekontrolltime automatisk i posten? Hadde første kontrolltime i uke 12. Fikk ikke ny time da. Må jeg selv bestille, og i så fall, i hvilken uke er det valig at kontroll nr 2 finner sted? Ser også at mange går til jordmor, eventuelt både lege og jordmor. Hvordan kommer man i kontakt med jordmor for samtaler, osv? Og når finner dette normalt sted i svangerskapet? =) På forhånd takk

Er 18+5 i dag

Fortsetter under...

Litt avhengig av hvor du bor, men du skal jo ha en kontroll hver måned ca. Ønsker du å gå til jordmor tar du kontakt med jordmortjenesten i kommunen og bestiller time. På timen avtaler du videre opplegg. Ønsker du å gå til legen i stedet må du kanskje bestille selv hver gang, men rart hvis ikke legen setter opp ny time til deg.

Jeg går kun til jordmor. Var i uke 24 og skal igjen i uke 28. Hun gir meg ny time fra gang til gang. Jeg ringte henne selv,-fant henne på kommunens sider på nettet. Du må nok bestille og ordne selv. Jeg liker jordmor, fordi jeg tror hun er litt mer opptatt av svangerskap og fødsel en fastlegen min;)

Hei! :) Jeg hadde det på akkurat samme måte etter at jeg hadde vært på ordinær UL i uke 21. Fikk ikke beskjed om at jeg skulle ha noe ny time, verken til jordmor eller lege. Eneste beskjeden jeg har fått var da jeg var på 12-ukers kontroll, og den var at jordmor måtte jeg ordne selv...!

Så jeg ringte jordmortjenesten i kommunen for et par dager siden (jeg har vært KJEMPETREIG), og fikk time om to uker :) Man skal visst ha en kontroll pr måned ca, og du kan bestemme selv om du vil at den skal være hos jordmor eller fastlege. Jeg valgte jordmor fordi jeg har på følelsen at hun kanskje bryr seg litt mer om hvordan jeg har det enn legen- som bare vil gjennomføre kontrollen og bli ferdig med den :P

Lykke til :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...