Gå til innhold

Veldig lei meg.......

Anbefalte innlegg

Var på førete undersøkelse hos gynekolog i dag,jeg er 6+5 dager i dag.

Men når han skulle ta ultralyd(innvendig) så var fostret alt for lite etter hvor langt jeg er kommet.....Så enten er noe galt ellers så er jeg kommet kortere,det får jeg ikke til å stemme siden jeg hadde to positive tester(en hos legen min) den 23 september.

Han tok blodprøver,også må jeg vente....:(

Noen som har opplevd det samme??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142410796-veldig-lei-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, har ikke opplevd det, da jeg tok første ul var jeg 8+4(vel utfra ordinær ul var jeg vel egentlig 8+1 dengang). Men leste et sted,tror det var i det bladet Gravid, at de ikke anbefaller å ta ul før etter uke 7. Tror det stod noe om at man kan bli ubegrunnet bekymra før det, er vist veldig,veldig lite før det og ikke sikkert hjerte hadde begynt å slå enda.

Håper det går bra med deg og spiren.

Lykke til

Hei hei:)

Akkurat dette opplevde jeg også. Jeg var like langt på vei som du er 6+5 da jeg var på den første ultralyden. det eneste gyn så, var plommesekken, og ikke fosteranlegg, eller tegn til liv. Ble jo selvfølgelig veldig redd. Har hatt 2 spontanaborter før og var sikker på at dette skulle bli min tredje. jeg tok også blodprøver for å følge med på HCG. Den steg, og jeg fikk komme til ny ultralyd 4-5 dager senere. Da så vi en liten hvit strek (fosteranlegget) og et lite hjerte som slo. Jeg ble så glad!! Gyn mente at jeg var 2 uker kortere på vei enn jeg trodde. Jeg kunne ikke skjønne det, for jeg testet også positivt på IKM. Jeg var til ny Ul i forrige uke, og fosteret utvikler seg som det skal. Fikk da vite at jeg har litt bakovervendt livmor (10 % av alle jenter har det) Og da kan det være vanskelig å se noe så tidlig, og man får ofte midre mål på fosteret. Jeg fikk fremskyndet termin med en uke..og er nå i uke 11. På neste UL måtte jeg ha full blære for ay han skulle få mest mulig nøyaktig mål. Jeg har ei venninne også som har bakovervendt livmor..så det er ikke så uvanlig:)

Håper du ikke tar sorgene på forskudd.. Det er faktisk håp, og det er uansett i tidligste laget å ta UL så tidlig..men man vil jo så gjerne se at alt er bra..så vanskelig å vente også!!

Krysser fingrene for at dette går veien for deg også:)

LYKKE TIL!!!!

Da jeg alikevell skulle på min opprinnelige time til utredning tok legen liksågodt innvendig UL. Jeg trodde jeg var 6+2 men hun mente at jeg hadde blitt befruktet mlm 10 og 15. September. Eneste dagen vi hadde sex var den 14. Så utifra det så testet jeg positivt 9 dager etterpå. Som jeg syns er litt tidlig?

Det var for tidlig å se noe liv, men så fostersekken og at alt var der det skulle. Ble litt bekymret men roer meg ned med at det var alt før tidlig å se noe.... Var jo da bare 5 uker på vei. Så skulle komme tilbake til ny UL den 18.

Så krysser alle fingre for at alt er som det skal.

Jo, jeg har opplevd dette. Var til første ul 6+5 og da så gyn. embryo på 1-2 mm. Ganske så lite. Måtte tilbake til ny ul 6 dager senere for å kontrollere og jeg var driit nervøs - men på de dagene var den vesle vokst til 9 mm og m hjerteaktivitet. :-) Ul 2 uker etter den igjen viste en knert på 3 cm :-) Så det kan absolutt være helt i orden!! Lykke til!

Også opplevd det til tross for at jeg testet positivt noen dager før IKM. Trodde løpet var kjørt, men en ukes tid etterpå så vi hjertet banke og alt var bra. Kan også legge til at da jeg var på ordinær ul så fikk jeg en termin som tilsa at jeg testet positivt omtrent på dagen jeg ble befruktet ;)

hehe, det går jo ikke.

Annonse

Tusen takk til dere alle sammen!!

Det hjelper veldig å høre at andre har opplevd det samme!!

Det her blei en dag med mange tårer,og blei ikke slik som jeg hadde tenkt meg......

Har to barn fra før,første var det ingen problemer med,andre mann hadde jeg ei lita blødning i uke 5,men det gikk bra:)

Denne gange har jeg heller ikke hadd noe blødning eller noe som skulle tyde på at ting var galt,så sjokket blei stort........

Hører gjerne fra enda flere:)

Jeg hadde ikke tatt sorgene på forskudd. Det er ofte man ikke kan se noe hjerteaktivitet før uke 8 ell 9, så det viktigste er å ta en blodprøve for å måle hcg konsentrasjonen med 2 dagers mellomrom for å se om det er økning eller ikke. Håper det beste for deg.

Skal på sykehuset seinere i dag for en ny sjekk.

Blodprøvene som blei tatt i går viste en HCG på 16.893.er det gode nyheter?

Når jeg var hos gynokologen i går så snakket han ikke om hjertelyd eller noe,bare at det va veldig lite.....uff hvor jeg gruer meg:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...