Gå til innhold

Fly med baby 5 mnd????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gjort dette? Skal kanskje ut å gjøre dette med babyen min,noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja vi gjorde det i 5 timer var det vel.gikk kjempebra.bare å gi litt mat/pupp,ha drikke med og evt smokk og noe han/hun forbinder med å sove,så kanskje babyen også vil sove på turen.

lykke til!

Skrevet

vi har flydd 2 ganger med småen som nå er 5 mnd om en uke. første gang var innenlands, da var han 2 mnd. gikk kjempe fint, sov hele turen.

andre gang var til Tyrkia forrige uke, dette gikk også supert.

første gangen prøvde jeg å la han få flaske opp og ned, var redd for at han skulle få "dotter" i ørene. men denne gang stresset jeg ikke med det..

har øgså hørt at babyer under 8 mnd ikke får dotter, men vet ikke om dette stemmer med alle...

men jeg altså bare gode erfaringer med å fly med små barn, så det kan jeg anbefale :)

eneste tipset jeg kan komme med er at hvis babyen begynner å skrike, ikke la deg stresse. ikke tenk på at alle rundt dere kanskje blir irriert, for det blir de stort sett ikke. :)

Skrevet

Jo, det tror jeg faktisk at de blir :o)

Men det er det jo ingenting å gjøre med, så det er ingen vits i å la seg stresse :o)

Skrevet

Ja, det tror jeg og de blir :) De er skjønner at man ikke kan kontrollere gråten til babyen.

Skal og fly med baby snart. Er litt nervøs, men orker ikke stresse. Håper det går bra.

Skrevet

Ikke meg 5 måneders baby, men har reist flere ganger med min som nå er tre:)

Ha god tid på flyplassen er mitt tips! Når dere er kommet ombord i flyet går nok alt fint. På flyplassen også da forsåvidt. Men jeg synes det er mest stress med å få ivei bagasje og vogn (som er spesialbagasje) i tillegg til å bære babyen. Reiser du alene? Hvis dere er to er det jo mye enklere da. :)

Min har ikke vært plaget med ørene heldigvis. Stressa også første gangen med å gi flaske ved take off og landing. Men det går helt fint uten.

Lykke til!

Skrevet

Hva med bilstol? får man ha med seg den? har hørt at det kan vere lurt å ha babyen i bæresele.

Tusen takk for svar damer,har roet meg betraktelig nå og tror dette går helt fint!!

Skrevet

har flydd med min når hun var 2 mnd. Gikk fint, men hun fikk vondt i ørene på vei ned ene veien. Smokk hjalp ikke. Litt styr med bagasje og sånn, men alt i alt ok:) god tur!

Skrevet

Jeg har flydd tre turer med jenta mi allerede og skal ut å reise igjen til uka. Ho er 10 uker. Det går veldig greit:) Ho sover stort sett hele veien, og pupper litt.

Er ingenting å stresse med:)

Ang bilsete, på SAS må du iallefall betale for setet hvis du skal sette bilsete der. Ellers er barn under 2 år gratis å fly med innenlands.Jeg har brukt bæresele og det er helt genialt. Litt styr akkurat når man skal ha baby inn og ut av selen i flyet fordi man ikke har noe sted å legge barnet dersom man flyr aleine, men det går fint:)

Lykke til og god tur:)

Skrevet

Vi fløy når hun var tre mnd og skal fly igjen når hun er fem. Gikk helt greit sist, eneste jeg skal gjøre annerledes ved neste flytur er å ha med mat på flaske istedenfor å amme. Mini er litt avhengig av god liggestilling og ikke så mye styr når hun skal puppe, ellers sliter hun litt med å få godt tak og få spist skikkelig. Så det var litt styr sist. Når hun er fem mnd er hun jo enda større, og det blir enda vanskeligere å sitte godt i et trangt flysete.

Skrevet

Ja, skal ut og fly ved fem mnd - gjorde det samme med soesteren. Første flytur ved ca to mnd. Ikke noe problem, bare husk å amme på vei opp og ned (ikke stress hvis babyen sover som en stein og ikke lar seg vekke - men vekk hvis mulig). Pakk lett og ha med et lite teppe til flyturen - ofte kaldt på fly. God tur :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...