Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da jeg var på UL fikk vi dessverre ikke til å se kjønnet. Babyen er heldigvis frisk og rask:) Skal på ny UL i november siden morkaken lå litt feil til. Håper knøttet er litt mer medgjørlig da:)

Var derimot til kontroll hos jordmoren og hun tippet gutt ut fra hjerteslagene. Jeg tror også det er gutt.

Er det noen her inne som har fått hørt det samme og vet hvor korrekt dette kan være?

Får det evt bekreftet i november men er så spent!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142410606-kj%C3%B8nn-ut-fra-hjerteslag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette med kjønn utifra hjerteslag er bare et kjerringråd og jeg tror mange har opplevd at det ikke stemmer utifra slag pr/minutt hva kjønn angår. Selv ventet jeg gutt første gang, men utifra hjerteslag skulle gutten vært jente. Andre gang ventet jeg jente, men utifra hjerteslag skulle jenta vært gutt ;)

Du får smøre deg med tålmodighet og vente til november ;)

Hm, ja hjerteslagene lå på 130 pr minutt hvis jeg ikke husker helt feil sist. Har hørt at lave hjertefrekvens tyder på gutt mens høyere tyder på jente. Tenkte at siden jordmora tippa d er det kanskje en sjanse for at det er gutt. Er første gangen for meg så er naturligvis nysgjerrig.

Er egentlig ikke noe nøye da. Er bare glad hvis alt går bra:)

Takk for deling av egne erfaringer. Vi får se i november!

Annonse

Gjest LilleDina +spire  + 2englebarn

Det stemmer ikke det med at man kan finne kjønn ut av hjerteslagene.

Hos meg har lille 150 slag i minuttet, og det skal tilsi jente, men her gjemmer det seg en gutt, så må nok smøre deg med tålmodighet.

Det stemmer i noen tilfeller, men ikke i alle, så ville nok ikke basere hjerteslag myten som svar jeg hvertfall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...