2010 Mammaen Skrevet 7. oktober 2010 #1 Skrevet 7. oktober 2010 Gutten vår har sin første tann på vei opp nå, så jeg vil gå til innkjøp av tannbørste nå så han kan vende seg til den. Etterhvert må vi jo begynne å pusse litt på alvor, men han er jo bare 4,5 måned så man kan jo ikke begynne med tannkrem? Når bør man begynne med det? Avhengig av antall tenner han har, eller er det aldersavhengig? Når han får tenner nede nå, er det sannsynlig at han får flere tidlig også, eller kan han ha de to leeenge før det kommer flere? Vi har ventet lenge på at tannen skulle komme ut, så endelig brøt den gjennom! Håper at kløingen er over for denne gang snart.
Nikki 75 Skrevet 7. oktober 2010 #2 Skrevet 7. oktober 2010 Min helsesøster sa at jeg skulle begynne med tannkrem med en gang. Jeg er litt skeptisk, for han kan jo ikke akkurat spytte ut på kommando, men har brukt det littegrann. Min lille fikk de to første for en måned siden (5 mnd), og det er ikke antydning til flere foreløpig...
mamman til to gutter Skrevet 7. oktober 2010 #3 Skrevet 7. oktober 2010 Man bør bruke tannkrem helt fra begynnelsen av, men det står vel så fint at man skal bruke "en knapt synlig mengde" i begynnelsen. Vi har brukt Zendium barnetannkrem som man får kjøpt på apoteket. Den er veldig grei, for den er uten såpe, så den skummer ikke så mye.
2010 Mammaen Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 7. oktober 2010 Ok, takk for svar! Da får vi kjøpe tannkrem også da :-) Blir jaggu store fort disse små!
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 7. oktober 2010 #6 Skrevet 7. oktober 2010 Gutten min fikk to tenner på to uker da han var 4 mnd. Nå er han 6 mnd og har ikke fått flere enda, men det er absolutt antydning til to oppe og en til nede:)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 7. oktober 2010 #7 Skrevet 7. oktober 2010 Størstejenta mi fikk sine to første tenner da hun var 3,5 mnd gammel, og jeg brukte bare en q-tips til pussingen i starten, med en bitteliten, knapt synlig mengde tannkrem på. Synes tannbørsten var altfor stor og klumpete, så følte at q-tipsen kom bedre til- og at pussingen dermed ble bedre/ mer presis.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 7. oktober 2010 #8 Skrevet 7. oktober 2010 De skal forresten ikke spytte, det er bare bra at fluoren får virke litt i munnen deres, og dessuten er d snakk om såpass små mengder at svelging ikke er farlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå