Gå til innhold

Når er det greit å regulere matintaket til baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini er 10 uker og jeg har latt han frem til forje uke fått pupp når han har måtte ønske det, men jeg prøvde å være litt mer utholden og bestemt forje uke... dvs han fikk mat hver 3 time på dagen, om natten sover han fra 19 til ca 02 (dette etter jeg tilbøy han sutten fremfor puppen en del ganger) også vi han ha pupp ca 05-06 tiden...

Han er en stor gutt, og virker fornøyd :) Sover mye, men det har han alltid gjort!!!

På helsestasjonen sier de at man skal amme hver 3 time til de er 4 mnd... men så¨lenge bebisen er fornøyd med sånn vi har det så syntes jeg det er unødvendig å vekke de for mat...

Bare jeg som er rar??? eller hvordan gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ville aldri falt meg inn å vekke barnet for å gi det mat, med mindre det var kraftig underernært. Synes det er merkelig at noen får beskjed om det.

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Jeg har alltid gitt sønnen vår mat når han ønsker, han har vært selvregulert hele veien. Hvis du har en sønn som sover hele natten og legger bra på seg, så er det unødvendig å vekke han. Det er iallefall det jeg har fått anbefalt av alle helsesøstre og lest i alle de brosjyrene man stadig får..

Anbefaler de hver 3.time til alle?? Sønnen min spiste hver 2. time leeeenge og først nå ser det ut til å gå litt bedre om nettene.. (Han er 4mnd). Men om jeg hadde hatt en som sov så mye, så ville jeg aldri vekket han. Jeg har en oppfatning om at man ikke kan eller skal regulere matinntaket, så lenge man har en frisk unge som legger bra på seg.. Hva når de har et økedøgn? Husk at melkemengden tilpasser seg barnet og da må han jo få hjelpe til! :-)

Skrevet

Min gutt er 15 uker og får pupp når han vil ha. Han sover lite om dagen (maks 3 t) og mye om natta (opptil 9 timer i første strekk (20.00-05.00) + 2 t til i to økter etterpå). Får mat 1-2 ganger etter kveldspupp kl. 19.30 og frem til kl 08.30 (dvs i løpet av 12-13 t). Jeg har aldri vekket han for mat. Han er god og rund og har lagt veldig godt på seg. Om det skulle passe mammaen å amme ham utenom, f.eks. hvis vi skal noe, så nekter han å spise, om han ikke er sulten nok :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...