Carina_1975 ❤ 2 kjekke gutter Skrevet 7. oktober 2010 #1 Skrevet 7. oktober 2010 Poden på nesten 2 syns det er stas med sanger med bevegelse. Jeg kan maaange sanger, men de fleste har ikke bevegelse, så nå driver jeg med impulsiv dikting av bevegelser mens vi synger. Det resulterer jo i noen morsomme episoder, kanskje aller mest for pappa'n og meg. :-) Men jeg burde jo absolutt lært meg noen. Kanskje kan jeg dem allerede, men har glemt det? Så, til alle dere der ute; hvilke bevegelsessanger synger dere?
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 7. oktober 2010 #2 Skrevet 7. oktober 2010 Noen av de sangene som er populære her er lille petter edderkopp, hjulene på bussen, min hatt den har tre kanter, hoppe sa gåsa (det er en regle), det var de jeg kom på nå...
Nagilimia Skrevet 7. oktober 2010 #3 Skrevet 7. oktober 2010 Hode skuldre, kne og tå. (Ler så jeg rister, når poden på 21 mnd hermer) Tommelfingen, tommelfinger hvor er du? Aramtamtam Du har to øyne som du kan se med Lille trille Per Olsen (Old Mc Doland) med tegnspråk for dyra
Nagilimia Skrevet 7. oktober 2010 #4 Skrevet 7. oktober 2010 Glemte den morsomste: Bob bob dady dady bob bob sue. Loppetango (Vet du hva som hendte meg i går, 3 små lopper danset tango...)
Lilleleen Skrevet 7. oktober 2010 #5 Skrevet 7. oktober 2010 Med krøllet hale og nesevis Petter satt på taket Ett lite tips er å spørre hva de synger i bhg. Hos oss så bruker vi ofte sanger med bevegelse. Det kan jo hende de gjør det i bhg deres også. Har ikke jobbet på leeenge nå, så kommer ikke på flere sanger med bevelgelse, utenom de jeg har nevnt selv og de jeg ser andre har nevnt over her:o)
Carina_1975 ❤ 2 kjekke gutter Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 7. oktober 2010 Takk alle sammen! Jeg kan de fleste - men de har sneket seg bakerst i hukommelsen. Men jeg må lære meg "Med krøllet hale" - den tror jeg kan bli en slager. Hehe.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 7. oktober 2010 #7 Skrevet 7. oktober 2010 Lillegutt kan tromme Lillegutt kan tromme – tromme lomme lom (klapp hendene på fanget) Han har ti soldater som kan snu seg om (hvis fremfingrene og snu dem) Og han har en ball du – så stor og rund som så (lag ball med hendene) Og en liten hammer – hei hvor den kan slå (Knyttneven på låret) Lillegutt kan spille – tuturuttutu (spill trompet med hendene) Han kan gjemme fjeset – budi budi bu (gjem ansiktet i hendene) Han kan gå i regnet – for han har paraply (lag paraply med hendene) Og han har en vugge – bussan bussan bu (Lag vugge med armene) "En tiger er for diger" er også poppis her i heimen (lager bevegelser som passer til); http://www.bine.no/index.php?id=3153600 Og selvfølgelig klassikeren "jeg er en liten undulat, som får så dårlig m mat.. osv. osv..)
Carina_1975 ❤ 2 kjekke gutter Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter #8 Skrevet 7. oktober 2010 Supert! Vers 2 på Lillegutt kunne jeg ikke! Takk!
lille sprelle Skrevet 7. oktober 2010 #9 Skrevet 7. oktober 2010 Den regla om apekatter og krokodille Det satt to katter på et bord (fordrer at du vil at han kan stå på bordet...) Bjørnen sover Bro bro brille
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 7. oktober 2010 #10 Skrevet 7. oktober 2010 noen som har teksten til ro,ro din båt? Skal være noe med en løve og en krokodille... en liten undulat hadde jeg helt glemt...arti! Alle barna klapper, hopper, hinker osv lille petter bake kake søte har du sett per sjuspring danse. ride, ride ranke
♡Mamman&Rockebolla♡ Skrevet 7. oktober 2010 #11 Skrevet 7. oktober 2010 Ro,ro, ro din båt nedover en bekk kommer det en krokodille skrik og jag den vekk Ro,ro, ro din båt snart gåt vi i land kommer det en løve må du brøle alt du kan.
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 7. oktober 2010 #12 Skrevet 7. oktober 2010 Thank you 8-) hadde helt jernteppe på den.
Mrs. X Skrevet 7. oktober 2010 #13 Skrevet 7. oktober 2010 Boogie boogie er poppis. (så ta den høyre foten frem og den hlyre foten bak....osv osv osv)
♡ A & E ♡ Skrevet 7. oktober 2010 #14 Skrevet 7. oktober 2010 Du tegner munn og nese på to av fingrene dine, gjerne putt på "luer" ved f.eks å klippe to fingertupper av fingervanter. Regla er sånn; Tipp og Topp er gode venner ( du vifter litt med de to fingrene) De hilser på alle som de kjenner (du bukker med fingrene) Tipp, sier Topp, jeg foreslår VI SPILLER PÅ TROMMER MENS VI GÅR VI SPILLER PÅ TROMMER MENS VI GÅR.(Sies ganske høyt samtidig som du slår hendene i takt på lårene og tramper så hardt du kan) Ellers så er det en som er artig, jeg kan den ikke ordrett men du kan lage en historie selv. F.eks begynne med at dere går i junglene (tramper med beina) så hører dere en løve (sitter musende stille) Løven kommer så dere må løpe (dere tramper raskt som dere løper) Dere må opp i tre (lager klatrebevegelser med armer og bein) Dere må over et vann (lager svømmebevegelser) Osv Så er det en for vinteren; Snøkrystaller. Snøkrystaller (spriker med fingrene, som snøkrystaller) Snø som faller (drar fingrene nedover, som om de faller nedover) Snø i trærne ( sett opp handa som et tre) Snø på klærne (børster snø av klærne til poden din) Snø på bakken (dunker hendene lett på knærne til poden) AU, snø i nakken! (Kiler poden i nakken ) Ellers kan du kanskje "jeg er en liten undulat som får så dårlig med mat...." Den er det jo bevegelser til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå