Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg har nettopp blitt medlem her inne så trenger litt hjelp!!!

Hva betyr alle disse forkortelsene deres?

Vi har selv prøvd å få barn i et år nå uten hel:(

Ser dere snakker om mye rare greier her som jeg ikke har hørt om em en gang... hva burde jeg ta? og hva burde samboeren min ta??

Hva er wild jam?

Hvorfor tar dere tempen?

Jeg er sikkert litt dum som spørr om alt dette men, trenger sårt hjelp og vil så gjerne bli gravid...

Håper dere kan hjelpe meg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisan, og velkommen :) har "dyttet" opp en infoliste til deg. Der står det masse info om forkortelser og ulike ting som anbefales av tilskudd osv..

http://www.urtesenteret.no/index.php?productID=790&gclid=CKqyp-jAv6QCFQOazAodZD_lCA

Her står det litt om Wild Yam. Finnes masse info ang det. Brukes til å stabilisere evt ubalansert syklus og øke Progesteron hormonet i kroppen.

Tempen taes hver dag til samme tid. Lønner seg å skrive det ned, og helst på et skjema som er laget spesielt til det, da det lettere å skille temp fra ulike tider i syklusen. Man får et tempfall dagene før egget slipper, og tempen vil stige mellom 0,4-0,7 grader ca når egget er sluppet, og du har hatt en eggløsning.

Håper dette hjalp deg litt:)

Skrevet

Hei du,

velkommen, og ingen grunn til å føle seg dum; det er ikke lett å få oversikt over alle forkortelsene i en fei.

Veldig mye info er samlet i den tråden som heter nyttig info/tipsliste til prøvere, du finner den her:

http://www.barnimagen.com/forum/thread/141925085

Hvis du i tillegg ser på noen av linkene som er listet opp (selv synes jeg at www.pernille.info og www.fertilityfriend.com er fine), så tror jeg du vil forstå mer av det det snakkes om her inne.

Lykke til! Og forresten, hvis dere har prøvd et år, og du vet at dere har hatt sex rundt det tidspunktet du har eggløsning (EL som det kalles her inne:), så er det kanskje lurt å ta seg en tur til legen nå, så kan du få sjekket at alt er som det skal være med hormoner og eggløsning og den slags.

Skrevet

Tusen takk for hjelpen:) skal sette meg ned å lese litt jeg:) tusen takk igjen hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...