indigo25 Skrevet 6. oktober 2010 #1 Skrevet 6. oktober 2010 Har hatt morkake som ligger langt nede hele svangerskapet og skal på en siste UL i uke 36. baby vil ikke legge seg med hodet ned pga dette, så det er snakk om keisersnitt. Er ganske spent og lurer på om det er stor sjanse for at alt vil bli normalt nå på slutten. Hva er deres erfaringer, hvis noen av dere har opplevd det? Ble det normal fødsel eller keisersnitt?
indigo25 Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter #2 Skrevet 7. oktober 2010 pusher på i tilfelle noen vet noe i dag:)
Luna har født. Skrevet 7. oktober 2010 #3 Skrevet 7. oktober 2010 Placenta previa betyr at den ligger langt ned og delvis dekker mormunnen, men ikke helt. Anterior betyr at den ligger på fremsiden av din livmor, altså forand på magen din, langt ned og nesten over mormunnen. Det er litt større fare for blødning og du skal vel ikke løpe på topptur akkurat. Den flytter seg ofte, men ikke så mye i slutten av svangerskapet. Hadde dette selv, men nå har den flyttet seg i uke 33 og dermed har pia snudd seg mer med hodet ned. Ikke sikker dette skjer med deg. Da blir det planlagt KS, noe de da ofte tar 2-3 uker før termin pga blødningsfaren, men du blir tett fulgt regner jeg med. Hadde vært værre med placenta previa total. Dette er ikke grunn til stor bekymring, bare litt ekstra oppfølging. Har en kolega som nettopp tok KS pga av dette:) Alt gikk såre godt. Ellers har jeg hørt fra en annen jordmor at fortsret/babyen sjelden ligger med hodet eller ansiktet mot morkaken, de liker visst ikke det. Dette kan forklare hvorfor disse barna ofte legger seg i sete eller tverrleie. Min lå i tverr/sete helt til forrige uke:) Masse lykke til, dette går fint.
indigo25 Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 7. oktober 2010 Tusen takk for flott svar:) Så heldig du er! Det er faktisk krysset av på total også på ULskjemaet mitt, så den ligger nok med en flik rett over åpningen tror jeg. Er veldig spent, men åpen for det meste. Tror egentlig ikke at den flytter seg nå mot slutten, men fint å høre andres erfaringer. Det kan jo være muligheter for at den kryper oppover..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå