Gå til innhold

Emanuel/ Emmanuel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Emanuel minner meg om profetien om Jesus: "Se, en jomfru skal bli med barn; hun skal føde en sønn og gi ham navnet Immanuel."

I katolske land kaller de for sikkerhets skyld sønnene sine for Jesus Maria, men i Norge virker det veldig kristent eller ironisk å kalle barnet sitt Emanuel.

Jeg liker Emanuel veldig godt :) Ville skrevet Emanuel, siden det er sånn jeg uttaler det, og tror det er mest vanlig. Syns Emmanuel blir litt mye det veldig populære jentenavnet Emma + el - endelsen som er ganske feminin i seg selv, og sammen blir det litt for feminint. Men Emanuel er kjempefint :) Lite brukt og, Go for it! :o)

Annonse

Jeg syns Emanuel/Emmanuel er et nydelig navn!

Sønnen min heter Filip Emanuel :)

Jeg ville ha Emanuel med et annet mellomnavn,men mannen min syns det var for sært....så det ble Filip Emanuel og jeg bare eeelsker navnet hans!

Vi har fått veldig blandede reaksjoner på navnet,men de fleste liker det tror jeg.

På helsestasjonen fikk jeg alltid høre,gutten med det tøffeste navnet...det er jo hyggelig å høre:)

Husk at det er ikke alle andre rundt deg som skal like det,det er du og mannen din!

Navn kommer og går i trender og dagens trend er overhodet ikke etter min smak!!!!

Lykke til med valget :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...