Gå til innhold

EL-test-eksperter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ustabil syklus og har nå bestilt mine første EL-tester. Bestilte en pakke med tester til en 7dagersperiode. Hvordan er det med EL-tester, skal en teste med morgenurin som en graviditetstest? Dersom jeg har EL iløpet av denne 7dagersperioden, er det 100 % sikkert at det blir utslag på test? (dette er digitale tester). Håper noen kan hjelpe meg ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Mener man skal teste med morgenurin ja, men tror det står i bruksanvisningen. Har du El i løpet av den 7 dagers perioden så vil det nok vises:)

Lykke til:)

Skrevet

Takk :) Da må jeg finne ut når jeg skal begynne å teste ;)

Skrevet

Jeg har lest rundt om at man ikke skal bruke morgenurin, da disse nivåene alltid stiger mer utover dagen enn om natta. Jeg testet utpå kvelden, til omtrent samme tid, og hadde positiv test i to dager. Dagen etter kjente jeg EL-smertene.

Skrevet

Ettermiddag/kveld er de beste tidspunkt for å teste etter EL.

Selv tester jeg to ganger om dagen, tidlig ettermiddag, og kveld.

Alle ganger har jeg opplevd å få LH stigning på kvelden. Dvs at testen på dagen var negativ for så å bli positiv om kvelden. Men da er den også enda positiv på tidlig ettermidag dagen etter.

Så for dere som det ikke gjør noe særlig å være ubevisste på de 12 første timene med LH topp, holder det nok å teste en gang til dagen, men jeg vil da anbefale å teste litt ut på dagen etter mine egne erfaringer.

Skrevet

Ok, hvilken dag er da dagen for EL....? Jeg trodde EL-smertene kom akkurat når egget løsner?

Skrevet

El-tester bør vel helst tas mellom kl 16-19. eggløsningshormonet stiger utover dagen, men en kan ta det om morgenen. Bare best å gjøre det på ettermiddag :o) En bør helst ta til ca samme tid hver dag siden denne hormonstigningen ofte ikke er så lang. Tar du da testen på morgene ene dagen og på kvelden neste dag, kan en gå glipp av positiv test. Men de fleste har vel positiv test i 2 dager. Lykke til.

Skrevet

Ettermiddag og kveld er beste tidspunkt for å teste etter EL ja.. :)

Skrevet

Da tenker jeg det blir ettermiddags/kveldstesting! Takk takk!

Skrevet

Takk :) Håper jeg kan bli litt klokere.. Bruker BabyComp men den justerer tidspunkt for EL så veldig, føler det ikke stemmer helt med hva jeg "tror" selv

Skrevet

EL-testene måler hormonet som stiger FØR egget løsner, så de fleste vil oppleve at nivåene stiger (blir høye og gir utslag) i ett-to døgn. SÅ går nivåene ned, og DA kommer eggløsningen (at egget faktisk slipper). Derfor fikk jeg utlag på test i to dager og kjente EL-smerter på dag 3.

Skrevet

Takk for forklaringen!

Skrevet

Men stemmer det alltid PrinsesseHengepupp? (artig nick forresten ;) )

For det har seg slik at jeg kan ha positive EL tester i opptil 4 dager før det synker igjen, men har fått beskjed om at det er den første LH toppen som gjelder, og ikke hvor lenge den varer.

Jeg spurte nemlig om det skjønner du, om jeg burde insemineres senere enn hva jeg allerede har blitt, siden jeg har utslag så lenge, men fikk beskjed at det hadde ingenting å si hvor lenge testene var positiv...

Men må jo innrømme at det bekymrer meg litt alikevel, siden jeg har ett døgn i måneden hvor jeg MÅ treffe..

Skrevet

Hmm...er ikke såå bevandret, så det aner jeg ikke. Er bare slik jeg har fått det forklart da. Og det stemte for meg, merket godt EL-smertene den dagen testene ble negative igjen. Men kan jo hende det var bare flaks da :-p

Skrevet

Nei, det er jammen ikke lett å bli klok på dette her.

Tror jeg prøver en omgang til på samme dag som før, og hvis det ikke klaffer så prøver jeg å få en dag senere neste gang for å se om det kan hjelpe. Må jo nesten bare eksperimentere litt da ;-p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...