Gå til innhold

Når kom kvalmen hos deg?

Anbefalte innlegg

Er i begynnelsen av 7 uker nå og har merket kvalme i dag. Men når jeg spiser (uansett hvor lite lyst jeg har på mat) så blir formen bedre i et par timer. Så trikset så langt i dette svangerskapet er tydeligvis å spise ofte men lite.

I mitt første svangerskap hjalp INGENTING og jeg var konstant kvalm i våken tilstand i 3 måneder. Kastet opp og var skikkelig sjaber. Den gangen var det jente i magen. Har allerede guttefølelse denne gangen, fordi svangerskapene er så forskjellige.

Fortell om din kvalme og hva du gjør for å holde den i sjakk. :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142408424-n%C3%A5r-kom-kvalmen-hos-deg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvalmen kommer brått hver time og er skikkelig ubehaglig..

Jeg var ikke plaget med NOE kvalme i forrige svangerskap, og da fikk jeg en jente. Denne gangen har jeg en guttefeeling.

Trikset mitt er også å spise ofte, men gjerne masse. Drikke vann og å holde meg unna sukker:-)

Kalmen er her allerede. Er 4+0 i dag. Er heldigvis ikke så ille ennå, bare hvis det går lenge mellom måltider eller om jeg stresser/er trøtt. Kommer nok til å dra seg på nå utover hvis det blir som forrige gang, men det er verdt det=)

Kvalmen kom i uke 6 her, jeg ble også veldig slapp. Kaster jeg opp rekker jeg ikke på do, så jeg må ta det jeg har der å da..eller ute..blæ..

Har tatt noe kvalme stillende for å komme meg igjennom dagen med to barn. Føler liksom at jeg hat vært syk 4-5 uker nå. Håper det blir bedre snart.

Annonse

Den har kommet rundt uke 7 tidligere (er bare 4+ 4 i dag). Jeg har kunnet holde kvalmen i sjakk med å spise ofte, som igjen har resultert i at jeg har lagt på meg ca 5 kilo i starten på hvert svangerskap, det har også vært disse kiloene som har vært de vanskeligste å få av igjen........

Denne gangen kommer jeg til å teste ut akupunktur og ingefærrot (lage te av fersk ingefærrot). Akupunktur skal hvertfall hjelpe veldig, så anbefaler alle å prøve det ,-)

Begynte rundt menstid, men kom for fullt denne uken når jeg var rundt 6+0. Må spise ofte for å holde den i sjakk, og har foreløpig unngått å kaste opp. Formen svinger veldig i løpet av dagen. Håper det gir seg i løpet av noen uker.

Kvalmen kom snikende for en uke siden, er 7+0 i dag. De siste dagene har det vaert konstant og jeg har kastet opp mange ganger.

Spiser ofte, det hjelper noe.

Kjöpte Sea Band som trykker paa akupressurpunkter paa haandleddet i formiddad og det VIRKER!!! Saa löp og kjöp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...