Gå til innhold

Hormonspiralen tatt ut

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ja da har man vært og fjernet hormonspiralen. Vi har tanker om å få nr 3. Har to barn fra før, 4,5 og 2,5 år. Mannen er i turnus, 3 uker på og 3 uker av. Så tenker mange ganger på hvordan det blir å være alene i 3 uker med små barn. Noen som har samme erfaring? Har virkelig lyst på en liten nå:) Tenker også noe på hvordan barna våre tar det å få en liten til i familien.

Fortsetter under...

Heisann!

Jeg har ikke noen erfaring med det, men er i samme situasjon. Jeg har to barn på 9 og 12 fra før, og vi prøver å få nr. 3. Min samboers første, så for meg blir det kull nr 2. Sambo jobber 12/9, så jeg er veldig spent på hvordan dette vil bli.

Jeg fjernet hormonspiralen den 22. sept. fikk EL den 6. okt. og går nå og føler på ALLE tenkelige symptomer. Jeg er "livredd" og han overlykkelig!! Kommer nok på andre tanker når ting er litt mer bekreftet :)

Lykke til, husk at barnet får veldig mye kvalitetstid med far når de jobber slik:))

• 2 uker senere...

Hei!

Jeg har tatt ut hormonspiral i dag og vi tenker også å prøve på nr 3:) Barna våre er i dag 3 og 6 år.

Mannen her i huset jobber ikke fast skift, men er ofte ute og reiser i forbindelse med jobb. Ofte flere uker av gangen, eller kortere, men hyppige turer. Vi må med andre ord være ganske fleksible og jeg er mye alene med barna. Vi har også tenkt tanken på hvordan det vil bli med ytterligere et barn i huset. Men konklusjonen min er at de fleste rutinene ifht å være alene allerede er godt etablerte, slik at et barn til ikke vil være noe problem. Selvfølgelig kan stresset øke og jeg ser for meg at jeg nok kan ønske meg en arm ekstra fremover, men så lenge innstillingen er positiv tenker jeg at det skal gå fint:) Når minsten blir litt større, så vil jo også alle barna ha masse glede og støtte i hverandre. Og en annen ting - når mannen først er hjemme, så er han hjemme og er pappa 100 %! Masse kvalitetstid da:)

Ønsker dere lykke til og håper dere har en liten spire på vei snart:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...