Gå til innhold

Andre små med kraftig hoste & feber?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren vår har nå hostet i 3 uker. De siste dagene er det blitt verre, forstyrrer nattesøvnen og plager henne mye. Hun har kraftige hostekuler, og hoster til hun brekker seg.

Fikk i går utslett over hele kroppen, på legevakta sa de det var en elveblest-reaksjon på feber / virus. Fikk antihistamin-tbl og idag er utslettet nesten borte.

Hun har hadd feber i ca 4 dager, pluss minus. Den stiger på kveldene til ca 39,6 og der om kring. Idag hadde vi time hos legen, og hun er startet med fluitide og ventoline i aerochamber, og efedrin. Dette har hun brukt i to omganger tidligere pga falsk krupp og tetthet / ulyder i luftveiene.

Jeg er så bekymret for henne, for de tidligere gangene hun har lignede har hun ikke hadd feber. Hun vil ikke spise, men drikker godt. Hun har også nylig hadd en runde med diaree og har tapt seg veldig.

Hva har dere andre gjort / fått for disse tingene?

Bekymret mamma

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart man skal være kritisk til hva man putter i sine små barn. Men man må også se på det store bildet. Hvis barnet feks blir veldig hyper og får veldig høy hjerterytme eller puls må man kanskje vurdere en annen behandling.

Men hvis bivirkningene er mildere enn plagene de ville få uten medisinen, ser ikke jeg noen grunn til å la være å gi de det. Nå er datteren min ikke spedbarn lengere, og tåler kanskje litt mer enn et nyfødt barn. I Norge er det ikke registrert dødsfall og alvorlige bivirkninger har alle medisiner. Og man vet ingenting om event bakenforliggende ting hos de barna som har dødd av å bruke efedrin i USA.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...