*Nøtta* Skrevet 6. oktober 2010 #1 Skrevet 6. oktober 2010 Var til kontroll idag,og legen sjekket meg innvendig og "retunerte" med beskjed om at jeg ikke var særlig moden enda. Men at jeg ikke måtte henge meg opp i dette,for fødselen kunne alikavell starte "nårsomhelst". da lurer jeg på..er det noen her som har fått samme beskjed,at de ikke var moden,men at fødselen alikavell startet iløpet av dager liksom? Og hvor langt på vei var du da? Jeg er 38+4.
Seriøst Skrevet 6. oktober 2010 #2 Skrevet 6. oktober 2010 Kan ikke hjelpe deg med det du lurer på, men skal også til kontroll i morgen og er redd legen skal si jeg ikke er moden i det hele tatt!! Jeg er 40 uker på vei i dag, så da blir jeg deppa altså!! (mer enn jeg allerede er) Men viss han sier at det ikke treng ha noe å si, så får vi stole på det. Lykke til!!
*Nøtta* Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 6. oktober 2010 Lykke til imorgen Tiril- jeg krysser fingrene for at legen din sier at du har minst 2 cm åpning. Man må jo bare stole på desse legene,men jeg synest det er kjekkt å høre om noen faktisk har erfaring med ting og tang jeg da.
Seriøst Skrevet 6. oktober 2010 #5 Skrevet 6. oktober 2010 Takk for det nøtta!! Et par cm er det jeg håper på også Det kan jo være mangen som har opplevd det du lurer på, altså å være helt umoden, men likevel gå i fødsel dagen etterpå. Men sikkert ikke så mange som har fått det sjekket, og altså vet om det... Man kan jo gå som moden med 2 cm opning i ukevis uten å føde, så da kan man sikkert gå fra umoden til fødsel på noen timer (lov å håpe)
Sunshine:0) Skrevet 6. oktober 2010 #6 Skrevet 6. oktober 2010 Det var det jeg gjorde med førstemann...gikk med 2cm i 3 uker.....med nr to gikk vannet kom inn med 4cm åpning aner jo ikke hvor lenge jeg har vert moden da. Nr 2 kom 3 uker før termin. Nå er det 2 uker igjen med nr 3 og jeg var på kontroll i går og var helt umoden!!!hmmmm
Spinella Skrevet 6. oktober 2010 #7 Skrevet 6. oktober 2010 Næmmen for sv...! Er det det som er å være moden, at man har åpning??? Fikk nemlig sjekket mormunnen på lørdag, og da var den 2-3cm, altså den hadde ikke flatet ut engang. I dag var jeg på ny kontroll, og da hadde den flatet ut, var myk og fin, men fullstendig lukket. Ble så optimistisk, for tenkte jo at dette måtte bety at jeg var litt moden. Men da er jeg jo ikke det!!!! Ikke i det hele tatt!!! Er jo 39+4!!! Sv..... f...... i h..... Det er som jeg sier, babyen kommer til å bli værene der inni til den blir konfirmert!
Nat27 Skrevet 7. oktober 2010 #8 Skrevet 7. oktober 2010 Forrige gang var jeg til sjekk en onsdag - ingen åpning, men livmorhalsen var begynt å bli myk. Dagen etter på ny kontroll (14 dager overtid) og der hadde jeg plutselig 6-7 cm åpning- og dermed i aktiv fødsel. Verste var at jeg ikke hadde kjent noe til at det åpnet seg... Plutselig gikk vannet (mens jeg var på sykehuset) og jenten var født bare noen få timer etterpå... Så JA - det kan åpne/ modnes fort! Denne gangen har jeg gått med en-to cm åpning, utflatet livmorhals siden uke 35 ca. Er 37+6 i dag, og ingen tegn til fødsel så langt... ALT kan skje jenter, så det beste er nok å være forberedt på hva som helst når som helst
*Nøtta* Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter #9 Skrevet 7. oktober 2010 Hurra for svaret til nat27! :9 :)
Frk Marge Skrevet 7. oktober 2010 #10 Skrevet 7. oktober 2010 Hva kommer det av at noen får sjekket sånnt? Har ikke hatt GU i det hele tatt jeg i noen av mine svangerskap. Ikke før jeg var lagt inn og skulle føde...
Nat27 Skrevet 7. oktober 2010 #11 Skrevet 7. oktober 2010 Jeg ble sjekket første svangerskap siden jeg var over termin og de vurderte litt fra dag til dag om jeg skulle settes i gang osv.. Denne gangen fikk jeg bare en ekstra sjekk siden jeg hadde kjent at noe var "i gjerde" der nede..
*Nøtta* Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter #12 Skrevet 7. oktober 2010 Jeg fikk det sjekket fordi jeg er under tett oppfølging pga høyt blodtrykk,og de ville se om det var noe modning på gang siden jeg kjenner veldig nedpress.
Spinella Skrevet 7. oktober 2010 #13 Skrevet 7. oktober 2010 Der jeg går på kontroll sa de at de sjekket modning hvis man spurte/hadde lyst at de skulle sjekke. Så jeg spurte, for jeg er SÅÅÅ nysgjerrig av meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå