Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 6. oktober 2010 #1 Skrevet 6. oktober 2010 Det startet sist fredag da jeg skulle ut med "gutta" på jobben (for første gang etter fødselen). Pappa'n skulle passe gutten. Jeg la ham før jeg dro, og han sov til ca. 23.30. Da var han våken en halvtimes tid før han roet seg igjen. Var litt våken innimellom resten av natta, men ikke så ille. Vi fant derfor ut at nå var tiden inne til å prøve avvenning (var vel strengt tatt på tide da gutten er over 10 mnd...). Natt til lørdag våknet han ca. kl. 22 og kl. 3. Fikk litt vann av faren, og sovnet med en gang igjen. Neste natt våknet han kun en gang, samme prosedyre og rett i drømmeland. Natt til i går sov han i ett strekk (!) fra 18.45 - 05.00, og sist natt fra 18.45 - 04.30. Spent på om det fortsetter like bra, for du verden så deilig!!! Etter snart et år med max. 2 timer i slengen er jo dette rene himmelrike :-)
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 6. oktober 2010 #2 Skrevet 6. oktober 2010 Åh så deilig! Hørtes enkelt og greit ut. Jeg prøvde med min ved 6 mnd, men det var helt nytteløst. Han skrek utrøstelig i timer i strekk, og etter fem netter var hele familien godt forsynte..Så da kom puppen frem igjen.. Men nå skal vi flytte, og lillegutt som nå er 8,5 mnd gammel får sitt eget rom.. Så da har vi et håp igjen.. Anbefaler du å gi litt vann når han våkner?
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 6. oktober 2010 Tja, vanskelig å si... Men var det du som prøvde å avvenne ham ved 6 mnd? Tror dette er en jobb for pappa'n, det lukter for deilig melk av mor :-) Vår var tydeligvis tørst så her funket det med vann, men har hørt andre si at de kan bli "avhengige" av vann også. Er vel forskjell fra unge til unge, tenker jeg. Vår har forresten sovet på eget rom i mange mnd, men jeg har lagt meg i senga på det rommet (er egentlig et gjesterom, så har en stor dobbeltseng der) sammen med ham de siste ukene. Blir på en måte litt trist at den lille kroppen ikke skal ligge ved siden av meg lenger... Hehe, man er litt rar når det gjelder disse barna :-) Nå gjenstår det bare å se om suksessen fortsetter... Lykke til du også, AnLin!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå