lionking Skrevet 6. oktober 2010 #1 Skrevet 6. oktober 2010 Noen som har opplevd å bli gravid på kort lutealfase (tid mellom EL og mens) her? (Har en lutealfase på ca. 9 dager, er redd for at den er defekt..).
Einige Skrevet 6. oktober 2010 #2 Skrevet 6. oktober 2010 Min lutealfase er også kort, har eggløsning type 10 dager etter første dag i menstrasjonsperioden. Lurte i noen måneder på hvorfor jeg ikke ble gravid, tok en eggløsningstest og fant ut at lutealfasen var kort og at eggløsning var lenge før jeg hadde tenkt (har 30 dagers syklus), og da ble det på første forsøk gitt:) Funker altså fint for meg fordi om lutealfasen er skjev..
Tasselur Skrevet 6. oktober 2010 #3 Skrevet 6. oktober 2010 Hm, Einige, du trenger ikke ha kort lutealfase selv om eggløsning er kort tid etter mens. Det er perioden fra eggløsning til mens som er lutealfasen. Uansett, gratulerer som gravid! : ) Jeg har en lutealfase på ca 9-10 dager, og det tok over 1 1/2 år å bli gravid med nr 2. (Nr 1 satt på første forsøk, så den gangen hadde jeg ikke oversikt over lutealfase eller noe.) Men nå som vi skulle prøve på nr 3 satt spira på 4. forsøk. Funderte mye over om den korte lutealfasen var årsaken til at det tok sånn tid med nr 2, særlig siden jeg også spotter fra dag 8. Vi var i gang med utredning da nr 2 satt av seg selv, men fikk ikke inntrykk av at legene brydde seg så mye om lengden på lutealfasen. Men jeg lurte nå likevel.. Var derfor forberedt på at det kunne ta tid med en nr 3. Heldigvis gjorde det ikke det, så det går ihvertfall helt fint å bli gravid med kort lutealfase. Om det tar lenger tid er jeg usikker på.. Lykke til! : )
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 6. oktober 2010 #4 Skrevet 6. oktober 2010 ha ort lutealfase kan være grunnen til at man ikke blir gravid. Det er en av årsakene til at mange sliter med å bli gravid. Egget får ikke tid til å feste seg skikkelig. Har man defekt lutealfase bør man oppsøke lege å få henvisning til gynekolog. der kan manfå progesteron tilskudd slik at lutealfasen blir lengre. masse lykke til
Alyssa Skrevet 8. oktober 2010 #5 Skrevet 8. oktober 2010 Jeg har lutealfase paa ca. 9 dager. Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid! Etter jeg fant ut at lutealfasen var kort, leste jeg et tips paa nettet om aa ta B-vitaminer, at det kunne hjelpe. Har tatt masse B-vitaminer. Saa det funket paa foerste forsoek etter jeg begynte paa dem. Kan nevne at vi har proevd i 14 mnd, hatt en MA i loepet av denne tiden.
Snuppeluppa med snuppe + spire Skrevet 8. oktober 2010 #6 Skrevet 8. oktober 2010 Vi brukte 4 prøveperioder på å bli gravid. Jeg tok eggløsningsteseter hver mnd. De første 3 mnd var lutealfasen normal, den 4 mnd var lutealfasen på 9 dager. Likevel ble jeg gravid den gangen
juline Skrevet 23. oktober 2010 #7 Skrevet 23. oktober 2010 Med min datter var lutealfasen 9 dager, og jeg ble gravid paa første forsøk. Denne gangen var lutealfasen 8 dager, og jeg ble gravid paa 2. forsøk (er 4+1 i dag). Saa ja, det er er fullt mulig:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå