<3Mamma til 3 <3 Skrevet 6. oktober 2010 #1 Skrevet 6. oktober 2010 Onsdag 29.09 var jeg til overtidskontroll på føden og til en siste ultralyd for å sjekke at alt var bra.. Lå med registrering som så flott ut og gikk da videre til ul. Fikk da beskjed om at det var nesten tomt for fostervann og jeg ble lagt inn på kvelden for igangsettelse neste morgen. Var letta over at det endelig skulle skje noe da jeg var 6 dager på overtid =) Fikk 1.tabelett kl 08.00 og en til kl 15.00... tiden gikk og i sekstiden begynnte jeg å kjenne små tak som minnet om rier.. Ba om å få et klyster kl 18.30, og det satte ting i sving =) kom inn på fødestuen kl 19.00 og hadde da 4 cm åpning og epidural ble bestillt..kl 19.45 fikk jeg epidural, som ikke virka så anestesilegen måtte sette en ny en som heller ikke virka.. Fikk skikkelige rier og hadde så vondt at kl 21.15 gikk jordmor og ringte etter en lege... Ble undersøkt og hadde bare 7 cm åpning... jordmor kom tilbake etter hun hadde ringt etter lege og da var jeg på tur på do...for jeg MÅTTE på do!!! hehe...jordmor stoppa meg heldigvis og undersøkte meg mens jeg sto og hun kommanderte meg opp i senga igjenn for her kom hode til prinsessa ut.. Så hadde jeg gått på do så hadde hun kommet nedi do. 2 pressrier så var hun ute kl 21.41, liten og helt perfekt <3 brukte 2 timer og 41 minutter på fødselen =) knallfornøyd med den Så alle dere damer som skal føde: vondt er det men det er verdt det som har får igjen for all smerten <3
høstjenta ~ lille vesla mi Skrevet 6. oktober 2010 #2 Skrevet 6. oktober 2010 Gratulerer så mye med jenta:) Heldig du er som har henne hos deg nå! Bare lurer på en ting: Når det er nesten tomt for fostervann, har du merket noe til det? Hvor blir det av fostervannet? Det må jo komme ut av skjeden eller? Hørt om flere som har opplevd det der....og skjønner ikke hvordan det fungerer:)
Voyeur Skrevet 6. oktober 2010 #3 Skrevet 6. oktober 2010 Hehe, bra hun stoppa deg før du kom deg på do da, ellers så kunne det ha blitt en heeeeeelt annen fødselshistorie! Gratulerer så masse med lillejenta, håper alt går bra videre med dere:)
Sannellerslik? Skrevet 6. oktober 2010 #4 Skrevet 6. oktober 2010 gratulerer så mye!=) Hørest ut som du hadde en fin fødsel! Selv om d selfølgeli gjør vondt;-) Lykke til videre!! )
2 boys & now pink Skrevet 6. oktober 2010 #5 Skrevet 6. oktober 2010 Det var fort! Gratulerer masse, og takk for flott historie!
Sunshinebaby70_er mamma :) Skrevet 6. oktober 2010 #6 Skrevet 6. oktober 2010 Gratulerer så mye, Peachen :) Flott historie! Det var synd at epiduralen ikke virket - men bra du fikk så kort fødsel likevel da! Nå må du ha det riktig fint og nyyyte tiden sammen med den lille prinsessen PS! Jeg lurer også litt på det med lite fostervann - om du har merket at du har mistet noe? Jeg føler jeg lekker litt av og til...ulp!
<3Mamma til 3 <3 Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter #7 Skrevet 7. oktober 2010 ærlig talt så vet jeg ikke hvor fostervannet ble av =( hadde ikke noe merkbart mer utflod som tydet på at jeg hadde lekket fostervann.. Så jeg har desverre ikke noe godt svar på det..glemte helt av å spørre jordmora om det =(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå