Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 23 + 5 på vei, på jobben i dag begynte jeg å se lyse flekker foran øynene som når man har stirret på sola. Fikk flere og etterhvert ble det flimring på begge øyne.Spesielt i kanten av øynene.Greide ikke å lese og kjentes ut som om hodet mitt ikke fungerte i det hele tatt. Fikk tatt blodtrykk da jeg jobber på sykehus, det var 125/75 og da normalt. Puls 74 og normal. Hadde utslag på spor av proteiner på urinstix, men har ikke hatt ødemer eller rask vektoppgang. Dette varte vel ca 30-45 min før det ga seg, har hatt hodepine etter dette. Hodepinen er ikke veldig sterk, derfor tenker jeg at det ikke er migrene. Jeg ringte jordmor som mente at det var for tidlig for symptomer på svangerskapsforgiftning nå, så hva er dette? Aldri hatt noe sånn før, ble ganske redd etterhvert. Dro hjem og hvilte, bedre nå. Noen som har opplevd noe lignende?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142407615-flimring-foran-%C3%B8ynene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, hvis ikke det er migrene - så vet ikke jeg. Jeg har akkurat det samme som deg. Hormonell migrene ifm svangerskap (og ifm menstruasjon etter nr tre). Det starter med flimring og går gradvis over i hodepine etter ca en halv time hos meg. Jeg får heller ikke så kraftig hodepine som min mor pleide å ha (m/oppkast etc.). Dagen etter anfallet er hodepinen nesten helt borte, kjenner det bare dersom jeg bøyer meg ned med hodet (f.eks. for å ta noe opp fra gulvet).

God bedring!

Jeg har det akkurat sånn når jeg hat migrene. Får synsforstyrrelser, akkurat som å ha ett rusk på øyet som gir flekker, og får etter ca 15-20 minutter hodepine. Har heldigvis ikke så sterk hodepine nå isvangerskapet som ellers! Veldig greit, ettersom jeg ikke kan ta medisinene mine. Håper du slipper unna flere anfall :)

Blir du plaget, så kan jeg anbefale akupunktur - gjerne i øret! Jeg får det hver 6. mnd, og da er jeg helt migrene-fri!! Glemmer jeg å bestille time så kommer anfallene på rappen. Gjerne 10-12 anfall på 14 dager..

Drikk mye vann, og sov i mørkt rom :) Gjerne i et stille rom også, hvis det lar seg gjøre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...