Turbojenta og lillesøster Skrevet 6. oktober 2010 #1 Skrevet 6. oktober 2010 Vi har ei lita snuppe på 3 1/2 mnd. Verdens blideste og herligste jente når hun er våken. Lite gråt og lite klaging og har til nå spist veldig godt på bare morsmelk fra meg. Siden hun var 2 mnd har hun sovet godt om nettene og bare våknet en gang for mat. Hun legger seg 19.30 og har stort sett sovet til rundt 03 - 03.30 før hun ville ha påfyll. Men forrige uke var vi på helsestasjonen for 3 mnd vaksinene og etter det har nettene vært snudd på hodet. Den første natta hadde hun litt feber, så hun fikk paracet og litt ekstra mat. Hun legger seg relativt greit på kveldene men utover natta er hun mer urolig. Nå har hun hatt en tendens til å våkne alt fra 2 (bare en natt) til 4-5 ganger om natta. Hun gråter ikke, bare ligger å prater ganske høylydt og når jeg tar hun opp ler hun og veiver med armer og bein. Dette også kl 1 om natta. Hun vil sjeldent sove igjen uten å ha fått pupp, noen ganger suger hun bare 2minutter så det er tvilsomt at hun er utsultet hver gang. Andre ganger fungerer det bare med smokk. Jeg er jo veldig glad for at hun ikke hylgråter og at jeg våkner til babypludring men det begynner å ta på nattesøvnen å være oppe 5 ganger om natta, noen ganger i en times tid før hun vil sove igjen. Legger jeg hun i senga vår og hun får ligge helt inntil meg sovner hun med en gang, men for meg er det ikke en bra nok løsning når hun har sovet godt i egen seng siden hun var 1 uke gammel. Noen som har noen gode tips, enten de er i samme situasjon eller har opplevd noe lignende. Alt mottas med takk!
Gjest Skrevet 6. oktober 2010 #2 Skrevet 6. oktober 2010 Åh, det er akkurat som å lese om min lille krabat. Før var han så grei om kvelden, sovnet flott selv, sov hele natten og alt var bare fantastisk. Etter vaksinen ble kveldene et mareritt, nektet å legge seg, våknet mange ganger om natten og tidlig opp om morgenen. I tillegg ville han ikke sove om dagen, kunne være våken hele dagen. Fikk en kjempesur og grinete ungen, og jeg var helt ødelagt, Noen dager satt jeg han i bilen, og så kjørte vi bare rundt sånn at han fikk sove og jeg fikk litt fri..meget miljøvennlig... Kan vel ikke komme med noen tips, men det vi gjorde var å fortsette å legge han til samme tid hver dag og holde på de rutinene vi hadde innført. I tillegg tvang vi han i søvn om dagen enten ved å kjøre bil eller gynge han på meg til han sovnet. Vognen og trilling fungerte ikke. Etter 1-2 uker begynte dagsøvnen igjen å stabilisere seg, og nå sovner han bare jeg tar på han luen for å legge han i vognen. Nattesøvnen brukte vi nesten en mnd på å få i orden igjen, og det først nå nylig at ting er blitt bra, Nå sovner han fint igjen om kvelden kvart over 8/halv 9, kanskje våken en gang om natten, og står opp alt mellom halv 7 og 9 om morgenen. Jeg vet aldri hvor lenge han sover om nettene, men det er blitt bedre og bedre for hver natt. Lykke til!
Væren74 Skrevet 6. oktober 2010 #3 Skrevet 6. oktober 2010 Akkurat som å høre om min også! Han la seg jo så greit både på dagtid og natterstid og sov opp mot 6.5 time fram til 2 måneder. Så kom den første forkjølelsen som faktisk ennå ikke har gitt seg, noe som resulterte i oftere oppvåkning pga tett nese. Det var jo greit nok. Han sovnet når han fikk smokk eller mat. Men etter vaksinen sist uke har han blitt illsint når vi legger han. Våkner oftere om natta og illskriker og gir seg ikke før han får pupp. Så utrolig slitsomt! Vi har jo ei til som skal få sove også så kan jo liksom ikke la de skrike i timesvis. Har også prøvd å legge han på eget rom, noe "alle" sier at hjelper på mange oppvåkninger. Joda, hjalp kanskje en natt eller to så like ille gitt...I kveld bestemte jeg meg bare for å la han skrike litt, gikk ut og inn hundre ganger. Tilslutt sovnet han vel av bare utmattelse. Æsj, håper det gir seg snart altså... Men dette kan da vel ikke skyldes vaksinen? Fikk deres noen reaksjon? Mi første reagerte aldri på vaksiner men han her fikk feber og var litt slapp et par dager etter.
stine91 Skrevet 6. oktober 2010 #4 Skrevet 6. oktober 2010 Slik har vi det også nå for tiden. Jenta mi er en drøm på dagtid (sliter ikke med dag-duppene) men etter klokka er blitt 6 bryter h¤lvete løs. Fra hun var ca 1 mnd har hun våknet en gang på natten, mellom 3-6 og sovet til 8-9. Etter vaksinen våkner hun minst 2 ganger pr natt, og hun ligger ofte bare i senga og lager lyder. På kveldstid er hun også umulig og legge, og det er ofte 2 timer med hyling får vi får lagt henne. Har ingen tips til hva som hjelper, men utrolig godt og lese at vi ikke er alene!
Gjest JuniGull2010 Skrevet 6. oktober 2010 #5 Skrevet 6. oktober 2010 Gutten vår på straks 4 mnd er helt lik, bortsett fra at han tar det ut om kvelden og heldigvis sover om natten. Jeg skrev et innlegg om det her tidligere i dag. Sjekk "Hvordan er babyen din ca 4 mnd". Gutten vår fikk også vaksinen forrige uke... Håper ikke det skal ha noen sammenheng?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå