En til! Skrevet 6. oktober 2010 #1 Skrevet 6. oktober 2010 Gutten vår sover så lite på dagtid! Spiser godt og legger på seg, men bruker lang til på å sovne på dagtid, våkner lett og sover max 20 min om gangen med mindre jeg går på tur eller kjører bil... Hadde ikke disse problemene med førstemann, han gled fort inn i kjempegode soverutiner dag som natt - men fikk vel og merke MME. Denne gangen fullammer jeg. Skal det ha så mye å si?? Hvilke erfaringer har dere som har slitt med det samme? Blir det bedre når man gir fast føde (sånn at jeg har noe å se frem til)? Må nevne at han er blid og fornøyd stort sett, men til tross for at han viser tegn til å være trøtt, gjesper etc, tar ikke søvnen ordentlig tak i ham på dagtid. På natten er det heldigvis noe bedre. Sovner ca 20-21 og får mat hver 3.-4. time. Sover urolig fra 04/05 og utover, mulig fordi vi legger ham tidligere på kvelden... Vet ikke... Trenger tips og råd!
Gjest Skrevet 6. oktober 2010 #2 Skrevet 6. oktober 2010 Samm her med min på snart 7 uker... Første hadde gode rutiner og fikk mme... nå er dt kun mm å hun sover kunn smådupper. Begynte for 2 dager siden og pumpe mg.. Blander da sammen 50 - 80 ml min mlk med 60 ml mme... gir på flaske før luren, og hun sover i 2 timer (drikker ikke alltid opp, men blir mer mett) Ellers i døgnet ammer jg bare... Verdt å prøve? Fungerer foreløpig her
Hanna30 Skrevet 6. oktober 2010 #3 Skrevet 6. oktober 2010 Min var også slik. Han får mme, så ikke sikkert det har noen sammenheng med mme eller ikke. Han sov nesten ikke på dagtid får han var tre måneder gammel. Nå er han tre og en halv måned og nå sover han ca. tre ganger 40 minutter. Heller ikke så mye, men mye mer enn før. Han sliter helle ikke så mye med å få til å sovne lenger. Det går seg nok til av seg selv!
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 7. oktober 2010 #4 Skrevet 7. oktober 2010 Datteren min var også sånn, men da hun ble ca 3,5 mnd ble det litt bedre. Tror hun slet litt med luft i magen og hun våknet av at hun hadde vondt i magen. Hun er nå 4 mnd 3 uker, og nå kan hun sove 1 1/2 - 2 timer om gangen. Hun sover absolutt best ute i vogna når det er stille rundt henne.
lille frø, mor til to Skrevet 7. oktober 2010 #5 Skrevet 7. oktober 2010 Kjenner meg igjen i de du skriver. Min datter sover også svært lite. Både på dagtid og om natten. Det var skikkelig slitsomt å være mor de første måndene. Men etterhvert har det blitt bedre. Det virker som hun ikke har det samme behovet for søvn som en del andre babyer har. Jeg kan trøste meg med at utviklingsmessig er hun kommet mye lengre enn hennes jevnaldrede. Når de sover så er hun i full aktivitet.
~~ElleMelle~~ Skrevet 7. oktober 2010 #6 Skrevet 7. oktober 2010 Min datter på snart 4 mnd sover sjelden lenger enn 40 min av gangen og sånn har det egentl vært lenge. Storebroren hennes var også sånn. På hs sier de at så lenge barna er blide og fornøyde, følger kurven sin, smiler, har blikkontakt -altså almenntilstanden generelt er bra, så er alt normalt med både lite og mye søvn på dagtid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå