Lille reke Skrevet 6. oktober 2010 #1 Skrevet 6. oktober 2010 Heisann ! Jeg prøvde ivf i september men graviditets testen ble negativ desverre.Når jeg leser her inne så ser jeg at det er mange som måler hcg noen med jevne mellomrom... Må dere til legen å ta blodprøve for hver gang hcg skal måles ? Eller finnes det tester som gjør at vi kan måle hjemme ? Er kjempe glad for svar , skal prøve på igjen i november
MK73 Skrevet 6. oktober 2010 #2 Skrevet 6. oktober 2010 Hei, du. Når noen sier at de har tatt HCG-prøve så er det en blodprøve som tas hos lege/klinikk/sykehus, ja. Men det er jo mange av oss som ikke tar HCG-prøve også (oftest fordi klinikken ikke praktiserer det). For noen så kan prøven være en kilde til mer bekymring, dessverre. Lykke til med neste forsøk!
♥ gammel [p]røver ♥ venter 2! Skrevet 6. oktober 2010 #3 Skrevet 6. oktober 2010 Jeg har målt hcg ved alle forsøkene mine, og det gir en pekepinn på om graviditeten går veien eller ei. Jeg har 2 tidlige MA og 2 sene MA, så jeg klarer ikke å vente til 7 ukers ul med å få vite om det er liv eller ei... Mål tidligst 13-14 dager etter uttak og deretter 2. hver dag. Hcg skal doble seg ca hver 48-72 time. Nå siste gangen trodde jeg nesten at jeg hadde hatt MA igjen fordi hcg ikke doblet seg hver 48. time som tidligere, men ca hver 52-56 time, men her sitter jeg altså og er nesten 18 uker på veg med tvillinger :-). Jeg har tatt blodprøvene både hos fastlege og på nærmeste sykehus. Lykke til i november, jeg håper det er din tur nå :-)!
Lille reke Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 6. oktober 2010 Hei takk for svaret Jeg tok en blodprøve på legesenteret jeg bruker,forstod at det var en hcg test..De måtte sende inn blodprøven og det tok mellom 2-7 dager å få svaret.. Ser at noen tester seg med jevne mellomrom så derfor lurte jeg på om det var en annen måte å gjøre det på... Lykke til det trenger jeg virkelig, så takk for det Prøver du også ivf ?
Lille reke Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 7. oktober 2010 Hei Gammel prøver, liker nikket ditt Jeg og er vel det en kan kalle gammel prøver... Jeg har to jenter fra første forhold ei på 20 og ei på snart 18.. Har de fra første ekteskap hadde 17 år ilag med barnefaren.. Steriliserte meg tidlig i 30 års alderen.. Var da ganske sikker på at jeg ikke skulle ha flere barn. Etter jeg ble skilt så var jeg fast bestemt på at jeg ikke skulle finne meg en som ikke hadde unger.. Men så enkelt er det ikke når den rette dukker opp Derfor prøver vi nå ivf i Danmark.. Jeg tror ikke jeg skal måle for ofte denne Hcg stigningen, er redd det kan komme til å lage meg ekstra bekymring (grubling). Gratulerer så mye med tvillinger i magen gammel prøver.. Det er så deilig å lese at noen lykkes her inne !! ) Lykke til videre i svangerskapet, måttte det bli et flott og bekymringsløst Svangerskap :-))
Lille reke Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 7. oktober 2010 Hei Gammel prøver, liker nikket ditt Jeg og er vel det en kan kalle gammel prøver... Jeg har to jenter fra første forhold ei på 20 og ei på snart 18.. Har de fra første ekteskap hadde 17 år ilag med barnefaren.. Steriliserte meg tidlig i 30 års alderen.. Var da ganske sikker på at jeg ikke skulle ha flere barn. Etter jeg ble skilt så var jeg fast bestemt på at jeg ikke skulle finne meg en som ikke hadde unger.. Men så enkelt er det ikke når den rette dukker opp Derfor prøver vi nå ivf i Danmark.. Jeg tror ikke jeg skal måle for ofte denne Hcg stigningen, er redd det kan komme til å lage meg ekstra bekymring (grubling). Gratulerer så mye med tvillinger i magen gammel prøver.. Det er så deilig å lese at noen lykkes her inne !! ) Lykke til videre i svangerskapet, måttte det bli et flott og bekymringsløst Svangerskap :-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå