Gå til innhold

Noen som kan berolige meg litt?

Anbefalte innlegg

I går var eg til min andre kontroll hos jordmor. Urinprøven var bra, lys og fin, og ingen eggehvite eller proteiner.. Blodtrykket var oxo fint, 110/65.

Er etter egen regning 10+4 idag.

Er sykemeldt pga kvalme, trøttehet o.l.

Kvalmen begynte å gi seg forrige tirsdag. Var ikke helt borte på en dag, men nok til at eg følte eg klarte å fungere mer normalt.

Fikk tidlig UL, når eg var 8+3, som viste et bankende hjerte.

Idag tidlig når eg sto opp, for å få min datter avgårde på skolen, gikk eg min vanlige tur på toalettet. Der oppdaga eg at d var brunt på papiret, når eg skulle tørke meg. Var oxo noe brunt på porselenet, ned i do, der "strålen" hadde truffet. I selve do var d vanskelig å se om d var noe, siden vi har sånn blå farge, som kommer når en skyller ned.

Gikk å legge meg igjen, for å prøve å slappe av litt, når dattera mi var gått.

Var på do igjen ca 3 timer etterpå. Da var d ingenting...

Knakk sammen i tårer, i redsel på hva dette kunne være. Samboer trøstet meg så godt han kunne.

Etter å ha samlet meg en stund, ringte eg til jordmor. Hun hadde ikke tro på at d var noe gale. Ba meg slappe av, og tenke positivt, så godt d lot seg gjøre.

Har vært sengeliggende i hele dag, og blitt oppvartet av samboer helt til nå, for da måtte han på jobb.

Har mamma i bakhånd om d skulle være noe.

En av grunnene til at redselen for at d skal være noe er litt ekstra, er fordi eg har mistet to ganger tidligere i år. 1 ex.u. (ca uke 5-6) og 1 MA.(oppdaget ved UL uke 12, ikke liv siden uke 9)

Hadde ingen blødninger eller noe ved MA.

Håååååååååååååper dette ikke er noe farlig, og at alt går bra!!!

Vil så gjerne beholde denne spiren!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142407394-noen-som-kan-berolige-meg-litt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har hatt brun utflod i begge mine sv.skap, pluss en minimal blødning. Det var ingen fare første gangen, og jeg har vært på ul og sett liv etterpå denne gangen også :)

det går nok helt fint, det er ganske vanlig å blø i starten av sv.skapet. Om du er så engstelig at du ikke klarer slappe av kan du kanskje spørre om tidlig ul?

lykke til, håper alt går bra

har hatt en ul, for ca to uker siden, som viste et bankende hjerte og et nurk på 2,2 cm

men lurer på å spørre jordmor om der mulig å få en til...

og dette var ikke utflod. d var etter at eg hadde tissa, og skulle tørke meg. utfloden er jo mer seig på en måte. dette var mer brunt vann

litt for mye detaljer kanskje, men eneste måten å få forklart skikkelig på.

men tusen takk for støtte:O)

Jeg har hadde litt blod og/eller brun utflod ofte, kanskje annenhver dag fra uke 7 til uke 12. Nå sitter jeg her i uke 23 og blir til sparket noe voldsomt i blæra av en liten aktiv krabat;) Jeg fikk beskjed om at jeg muligens hadde lettblødende livmorhalstapp,noe som ikke var farlig.

Var til ul i uke 7, 12 og 16 pga dette, det beroliger veldig når man får se at alt er som det skal!!

Annonse

spørs om jordmor henviser meg da...

har vært sengeliggende i hele dag, og prøvd å slappet av.

har ikke hatt noe mer en den ene gangen i dag tidlig, men d er nok til at bekymringen kan ta overhånd til tider. spesielt med tanke på ex.u. og MA tidligere i år.

har jo så lyst at d skal gå bra denne gangen

Jeg mistet i juli, MA og utskrapning. Da hadde jeg nesten daglige blødninger. Denne gangen har jeg også blødd masse, og jeg har vært livredd. På mandag kom det nesten som en mens, og varte hele dagen. Men jeg har vært på to ul, og begge har vist liv, og alt ser fint ut.

Jeg vet hvordan frykten bare setter seg i hver cm av kroppen, men håper du kan bli oppmuntret av at det kan gå bra selv når det ser helt mørkt ut. Det er ikke lett å koble ut frykten -sliter med å senke skuldrene selv. Det er visst veldig vanlig med blødninger/farget utflod i 1.tri, uten at det er noe galt. Håper virkelig alt er bra, for mest sannsynlig er det det! Håper du kan roe nervene og få sove godt!

Takker for oppmuntring!!!

Hjelper virkelig på alt dere skriver.

Har holdt senga i hele dag. Og bare prøvd å slappet av. Har vært litt kvalm på ettermiddagen og utover kvelden, men vanskelig å si om d er redselen eller om d er noe annet.

Har fortsatt kun vært den ene gangen i dag tidlig. Men d var ikke utflod. Virket mer som om eg hadde tissa brunt, og i tillegg var d litt grumsete.

Samboer mener eg skal ringe jordmor i morgen, og be hun lytte etter hjertelyd. Prøver å si at de gjør ikke sånt, så tidlig, siden d kan være vanskelig å finne. Da er d bedre med UL.

Annonse

Har snakket med jordmor to ganger i dag. Eg ringte først pga bekymringene mine. Så ringte ho opp igjen på ettermiddagen for å høre åssen d gikk.

Men lurer på å kontakte ho igjen i morgen...

Samboeren min er god som gull!!!

Skjemmer meg bort og varter meg opp dagen lang!!! I tillegg til at han jobber selv.

Og i tillegg har eg dattera mi på snart 13, som oxo er flink til å passe på mammaen sin!!

Nå sitter vi side om side i senga mi, med hver vår pc. Vi har pause i lesing til naturfagprøve i morgen.

Hei! :-)

Jeg har hatt noe lignede som du beskriver, lysbrun utflod/væske i uke 8 og litt i uke 10!

Hos meg kom dette av at en liten flik av morkaka ligger ned mot/litt over livmorhalsåpningen og blødd litt, slik at det har dannet seg en blodansamling, så hos meg er det derfor jeg har hatt litt brunaktig utflod!

Dette skal ikke være noe farlig for svangerskapet eller fosteret og skal rette seg når morkaka "drar" seg oppover ettersom den vokser.

Har vært og sjekket på 2 UL og på mandag hadde blodansamlingen minsket litt og kroppen skal absorbere resten selv.

11+3 etter UL og alt ser kjempefint ut! :-)

Så alle blødninger eller brun utflog treneger ikke være farlige! :-)

Lykke til og klem fra

Takker for beroligende svar.

Har prøvd å ta livet med ro så godt d lar seg gjør

Holdt sengen i hele går, og så langt hittill i dag.

Var kun den ene gangen i går på morningen. Men i natt hadde eg en dundrendes skallebank, men torte ikke ta noe for d. Halv 6 i natt sto eg opp og stakk fingrene i halsen. Er til tider plaget med migrene-lignende hodepine. I dag er eg kvalm....

Var kvalm helt frem til forrige tirsdag. Da avtok d, og formen såg ut til å komme seg. Men nå virker d som om den har returnert. Vist d da ikke er pga den redselen eg hadde i går. Er mye roligere i dag, siden d ikke har kommet noe mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...