Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #1 Skrevet 6. oktober 2010 Leser i Se & Hør: "Underwood brukte den velkjente og beryktede lønnesirup-dietten, som kalles «Liquid Detox». Den består av sitronsaft, cayennepepper og lønnesirup, og skyller ut gift og slaggstoffer av kroppen". Noen kommenterer at dette er en kur som kan kjøpes i helsekost- forretninger under navnet "Sitronkuren". Noen som har prøvd den?
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #3 Skrevet 6. oktober 2010 Joda, tatt den mange ganger opp gjennom årene (er 39 år), og denne kuren er faktisk ganske gammel på markedet. Min personlige erfaring er at den er relativt hard, spesielt hvis du ikke har gjennomført den før, men svært rensende både for kropp og sinn. Går selvsagt ned en hel del, men kostholdet må endres etterpå hvis man vil bevare vekten. Jeg pleier å ta den som en detox, uten spesielt tanke på kiloene, selv om de også renner av der og da. 7 kilo på 10 dager er ikke uvanlig, men husk at ikke alt er fett. Summasumarum: Mine erfaringer er positive.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #4 Skrevet 6. oktober 2010 ...korreksjon, det er vel egentlig ikke så mye som er fett, det meste er vann.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #6 Skrevet 6. oktober 2010 har ikke hørt om den før, men om du googler så finner du mye om den..
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #8 Skrevet 6. oktober 2010 Hva mener du med at du pleier å ta den som en detox?
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #9 Skrevet 6. oktober 2010 Su kan få kjøpt hele pakka på helsekostbutikker, men egentlig er det like enkelt og billigere å kjøpe sitroner og lønnesirup (selv kjøper jeg den canadiske) på enhver super. Så kjøper du vayennepepper på en innvandrerbutikk (finnes sikkert alle mulige steder nå for tiden), og du er igang. Detox = avgiftning /renselse. Man renser kroppen for slaggstoffer. Til deg som kommenterer ang fett og vann: Nei, det meste er ikke vann. Kroppen mister som regel ikke rundt sju liter i vann på et blunk uten å bli sterkt dehydrert.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #11 Skrevet 6. oktober 2010 Vet du hva det koster på helsekost? Er fristende men er det ikke vanskelig å holde seg unna mat? Og hva med cola zero? Kan jeg drikke det? He he, er avhengig, men kunne vel klart ti dager. Trenger å gå ned noen kg, men det viktigste for meg er faktisk å få renset kroppen som er full i avfallsstoffer etter en tung periode.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #12 Skrevet 6. oktober 2010 Hehe, nei for noe tull. Kroppen har helt fine metoder for å kvitte seg med avfallsstoffer uten hjelp fra sitron og lønnesirup. (??) Det må være noe av det latterligste jeg har hørt. Nei øk inntaket av grønnsaker, kutt ut sukker, kutt ned på koffeinen og drikk vann. Da vil du føle deg ren innvendig og få resultater som vil motivere deg til å fortsette med denne sunne livsstilen, framfor denne torturkuren som ikke vil gjøre noe for deg og som uansett bare blir noe en forsøker å holde ut en kort periode for så å havne tilbake i samme spor...
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #13 Skrevet 6. oktober 2010 Nei, du kan ikke drikke cola z eller andre drikker hvis du vil følge kuren. Grunnen til at jeg begynte med denne kuren, er at legen min anbefalte den.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #14 Skrevet 6. oktober 2010 Hvilken lege anbefaler noe slikt sprøyt? Kom med et navn er du snill,,
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #15 Skrevet 7. oktober 2010 En slik kur tror jeg er supert for friske fok, som er i god/normal form og som vil ned "noen kilo";- evt inn i en spesiell kjole/drakt til en spesiell anledning. Har man hatt/har spiseforstyrrelse kan en slik bety døden, eller i det minste starten på veien mot den. Og er man veldig overvektig, tror jeg den kan gjøre mer skade enn nytte da den kan skru kroppen rett inn i "spareblussmodus" og man risikerer en forbrenning langt dårligere enn hva den var før.... Vil anta at et par-tre legebesøk underveis i kuren kan være supert første gang man prøver også.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #16 Skrevet 7. oktober 2010 Det er vitenskapelig bevist at sånne typer "detox-kur" ikke bare ikke fungerer langsiktig, men kan være direkte farlig. Hold deg unnå.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #17 Skrevet 7. oktober 2010 hvorfor bruke detox-kur når du kan bruke avføringsmiddel med samme resultat? Det er faktisk det samme som skjer etter hva jeg har lest av bivirkninger av slike kurer! Jeg vurderte å gjøre det selv, helt til jeg leste at diare var en normal effekt. Vet ikke med den sitron-kuren, men detox-kurer går ut på at du skal.... vel... drite det ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå