Gå til innhold

Flere som trener aktivt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trener 3-4 ganger i uken, og har tenkt til å fortsette med det så lenge jeg klarer!

Vanligvis jogger jeg 1-2 ganger i uken, og trener spinning og styrke 2 ganger. Hadde vært fint å høre andres erfaringer rundt dette!

Råd og tips er alltid kjærkomment!

Foreløpig er jeg bare i 6 uke, så jeg har ikke merket noe til min lille huleboer! Jeg har slitt med bekkenløsning i mine forrige svangerskap, men da har jeg heller ikke vært fysisk aktiv!

Krysser fingre for et aktivt og fint svangerskap denne gangen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg håper også på å fortsette å trene 2-4 ganger i uka om ikke kvalmen overvinner meg helt. Trener styrke, step,spinning og noe boksetrening sånn litt om hverandre på helsestudio.

Tenkte litt på det idag da jeg var på styrke om hvor lenge man egentlig kan ta knebøy og slikt?

Skrevet

Jeg trener som før, styrke, aerobic og springer ca 2 ganger i uka. Altså ca 4-5 ganger i uka. Har gått fint til nå, er 8+5 idag. Har vært mye kvalm i tidligere svangerskap, men har greid å holde det unna denne gangen. Håper bare alt er bra med den lille, men tenker også at det kanskje har med trening å gjøre. Er vel også flinkere til å ta meg i nakken denne gangen og komme meg ut! Tenker det sikkert er lurt å svømme mer etterhvert når kropen blir tyngre og det mørkner ute :-) Ellers kan man jo variere tyngde/intensitet selv.

Lykke til, det er ihvertfall deilig å holde seg i form!

Skrevet

Jeg trener også aktiv, og jobber med trening så det blir en stor del av hverdagen. Forrige svangerskap trente jeg ikke så mye pga kvalme, men endel styrke og spinning ble det. Nå løper jeg mest og går tur+styrke. Kommer nok til å trene mer spinning og mindre løping etterhvert, er i 12. uke nå:) Knebøy og øvelser med lik belastning på beina kan man gjøre så lenge man klarer, men utfall og øvelser der man belaster ett bein om gangen må dere være forsiktig med eller unngå. Balanseøvelser og coretrening på ball er supert for bekkenet!

Fysiomamma :)

Skrevet

Gjelder det med utfall hele svangerskapet,eller bare når man begynner å bli stor?

Skrevet

Trener også 3-4 ganger i uka og vil prøve å fortsette med det så lenge som mulig.I forrige svangerskap ga jeg meg altfor tidlig, Ble uutholdelig trøtt og syntes det var ubehagelig å trene rett og slett.

Skrevet

Trener nesten som vanlig, holder litt igjen på pulsen slik at den ikke går i taket. Løper, sykler og går - skulle gjenre trent mer styrke, det trengs! Har også konkurrert med den lille i magen - det gikk fint sist gang også. Da trente jeg helt til jeg ble innlagt.-) Kom fort i gang etter fødsel.

Kvalmen blir for meg mindre ved aktiviitet, men det kan være litt tungt å komme seg ut...

Skrevet

Jeg trener også som vanlig. Løpeturer, intervaller og styrke. Passer på å ikke gå helt tom for energi. Unngår mye melkesyre (synes det er logisk å unngå oksygenunderskudd) og unngår veldig høy puls.

Løp også halvmaraton for noen uker siden, men gikk ikke helt i kjelleren.

Har veldig god erfaring med trening fra forrige svangerskap med trening hele veien. Sykling og svømming er ypperlig mot slutten.

Tror også det er veldig lurt å trene ryggen litt ekstra nå i starten slik at man lett kan bære vekten av tung mage etterhvert.

Har allerede begynt å glede meg til permisjonen med masse tid til trening og lange turer med vogna! Det er superluksus!

Skrevet

Så bra å se at vi er flere som ikke lar graviditeten stoppe oss! :)

I dag har jeg hatt meg en løpetur i skogen, ble faktisk en mil før jeg ga meg! Er litt bekymret for om løpingen kan trigge bekkenløsningen som jeg har slitt med i begge mine forrige svangerskap... Håper jeg evt får et forvarsel så jeg får stoppet i tide! Kanskje noen fysioterapeuter som kan gi råd?? Bør jeg la være å jogge, eller er det ok så lenge det ikke gjør vondt?

Ellers synes jeg det er vanskelig å ikke trene med høy puls, regner med kroppen sier ifra hvis jeg tar for hardt i! :)

Lykke til både med graviditeten og treningen jenter!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...