mamma-9 oktober-2010 Skrevet 6. oktober 2010 #1 Skrevet 6. oktober 2010 Jeg er 6 dager over terminnå og kjenner at nok er nok. Har vel kjent det slik en god stund men er så lei nå!!! Mannen går på jobb og her sitter jeg. Har sendt 6 åringen på høstferie hos sin farmor så jeg er alene hjemme om dagen. Sover lenge så dagen ikke skal bli så lang... Har en rygg som plager meg så er ikke mye jeg orker å gjøre annet enn den daglige klesvasken o.l. Har pakket om fødebagen mange ganger de siste ukene også. Skal på overtidskontroll på sykehuset til mandag og da har jeg ikke tenkt til å reise hjem igjen. Håper virkelig de setter meg igang. Sistgang fødte jeg i uke 42+2 og det er ikke noe jeg har lyst til igjen. Kroppen min er vel bare sånn at den trenger en liten dytt når den skal føde barn. Skal forresten føde i Kristiansand
kirvill Skrevet 6. oktober 2010 #2 Skrevet 6. oktober 2010 Er på overtid her jeg også! Dag 8 nå.. Også temmelig lei og frustrert - enda jeg er fullt klar over at det er helt vanlig og ikke er et dårlig tegn nødvendigvis. Er førstegangs, så alt er nytt og vet ikke hvordan kroppen min skal være i forkant av fødsel, så går litt på tå hev. Har vært så utrolig dum i svangerskapet og tenkt at jeg føder før eller til termin, og ønsket/håpt slik dette at jeg var overbevist om det kom til å bli slik. Note to myself next time Var hos jordmor i dag, da strippet hun meg - kunne fortelle at det var god modning hos meg, og 2 cm åpning. Nå har jeg en del murringer og mye blod&gørr, og er strålende fornøyd for nå er det noe synlige tegn.. Overtidskontroll blir mandag 11.10 her også, men håper inderlig at ting skjer før den tid! Lykke til med fødsel av prinsen din, September-prins Det var det det skulle bli her også, men nå blir det oktober-gutt!
*hopeful87* gutt '10 +spire Skrevet 6. oktober 2010 #3 Skrevet 6. oktober 2010 Jeg er "bare" 3 dager over, men kjenner det begynner å tære på både kropp og sjel. Igår fikk jeg et sippeutbrudd, synes litt synd på meg selv. Hehe, er vel hormonene som flyr avgårde med meg =) Jeg skal til jordmor i morgen, og hun skulle da bestille overtidskontroll, slik at jeg får time i løpet av helga. Men hva sjekker de da? Måler de hvor stor babyen er? For hvis han allerede er 4.5 kg som han ble målt til å være ved termin, kommer jeg ikke til å gi meg før de setter meg i gang. Får da være måte på hvor stor han skal bli før han kommer ut syns jeg.. Jeg skal føde i Skien =)
mamma-9 oktober-2010 Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 6. oktober 2010 Jeg fikk også tilbud om å bli strippet på mandag, men siden jeg ikke var særlig moden og livmorhalsen lå langt bak ennå så orket jeg ikke tanken på å gå i dagesvis med smerter som ikke hadde noe for seg. Sistgang ble jeg strippet og gikk med masse smerter i 3 døgn før babyen kom...
pifi med tre nurk Skrevet 6. oktober 2010 #5 Skrevet 6. oktober 2010 Jeg er 4 dager over temin nå,gikk 9 dager over sist. Jeg skal til lege i morgen og bestille time til overtidskontroll på sykehuset. Håååper fødselen starter før det blir aktuelt, er klar for det nå. Er lei av at det ikke skjer noe og lei av å henge hjemme og vente. Dessuten har jeg 2-åringen vår hjemme sammen med meg, da vi nettopp har flyttet og ikke fått barnehageplass enda, så er rimelig sliten om dagen.. Jeg skal føde på Ullevål.
mamma-9 oktober-2010 Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 7. oktober 2010 Ikke noe nytt fra meg idag heller... Æsj nå blir jeg GAAAAL!!! Savner så den lille gutten som vi snart har i våre armer! Men nå kan vi i allefall telle ned dager til vi ser han. Skal som sagt på sykehuset på mandag og det er jo bare 3 dager til, prøver å klamre meg til den tanken at på mandag så skjer det i hvertfall noe. Sistgang startet fødselen 14 dager overtid ved hjelp av stripping så det blir vel kanskje det nå også, eller håper egentlig at de bare setter meg ordentlig igang på mandag. Sistgang veide gutten min 3252g og det er jo ikke mye for en som har vært i mors liv så lenge... Hvordan er det med dere andre? Tegn til fødsel??
Meeeko Skrevet 7. oktober 2010 #7 Skrevet 7. oktober 2010 Er 7 dager over. Ble strippet hos jordmor i går og har gått med mensmurringer, nedpress og modningsrier siden da. Har fått overtidskontroll på Ullevål i morgen. Er så klar for at lillegutt skal komme nå. Slimproppen gikk for over 3 uker siden så har vært klar siden da, men han lar vente på seg. Jordmor sa i går at jeg er svært moden og over 2cm åpning men ingen systematiske rier enda. Venter i spenning.
pifi med tre nurk Skrevet 8. oktober 2010 #8 Skrevet 8. oktober 2010 6 dager over termin i dag.... lei og såå veldig klar for å få fødsel overstått og møte lillebror!! Ingen tegn til fødsel enda, skal på overtidskontroll på Ullevål på mandag, men håper jeg slipper å dra dit og heller dra til Ulllevål av andre grunner!! Rart at det er så forskjell på folk, noen som ble gravide samtidig som meg har nå babyer som er flere uker gamle...
kirvill Skrevet 8. oktober 2010 #10 Skrevet 8. oktober 2010 Dag 10 i gang her, nedbrutt og har myyyye selvmedlidenhet Overtidskontroll mandag, på min dag 13, men må være forberedt på at de ikke setter igang den dagen iflg jordmor. Er i god fysisk form fortsatt. Ble strippet onsdag, mye som skjer i kroppen, men ikke noen rier akkurat, så vidt jeg vet...
*hopeful87* gutt '10 +spire Skrevet 8. oktober 2010 #11 Skrevet 8. oktober 2010 Føler med deg kirvill. Ble strippa i går, har 2 cm åpning og slimproppen gikk i sta. Håper han kan komme i helga altså. Har fått time til overtidskontroll neste fredag, men tror ikke jeg takler enda en uke. Blir jo så sliten i hodet :-( Synes veeeldig synd på meg selv og. Forresten dag 5 over termin her...
kirvill Skrevet 8. oktober 2010 #12 Skrevet 8. oktober 2010 Takktakk, ingenting er som å være flere i samme båt! Føler virkelig at kroppen og jeg ikke spiller på lag. Det er som du sier, til å bli sliten i hodet av. Bra det finnes slike forum som en kan blåse ut på! )
*hopeful87* gutt '10 +spire Skrevet 8. oktober 2010 #13 Skrevet 8. oktober 2010 Ja, det er kjempe kjekt å få litt forståelse fra andre som skjønner hva det er snakk om. Familien sier at jeg må nyte dagene nå og slappe av, men det nytter ikke når man er så utålmodig altså.. :-p Nei får vel fortsette på "fredagsvasken", måtte ha en pust i bakken nå, kroppen er tung!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå