Espoir Skrevet 6. oktober 2010 #1 Skrevet 6. oktober 2010 Jeg føler det ser bedre ut enn om de står et annet sted, siden de ellers etterlater seg hull. Hva synes dere? Bør de føres et annet sted? Det er jo ikke egentlig _YRKES_erfaring...
mamman til to gutter Skrevet 6. oktober 2010 #2 Skrevet 6. oktober 2010 "Jobberfaring" heter overskriften på min CV og der har jeg skrevet inn fødselspermisjon når jeg har hatt det. Jeg har jobbet forskjellige steder før og etter permisjon, så hvis jeg ikke skriver det inn, blir det hull og det ser ikke bra ut. Jeg (dvs samboeren min som er bedre på å skrive CVer enn jeg er) har skrevet det i kursiv sånn at det blir stående på en annen måte enn jobberfaringen sånn at det er tydelig at det står der bare for å forklare hvorfor det ellers ville vært hull. I mitt yrke er erfaring med babyer egentlig helt uvesentlig, hvis det hadde vært viktig for jobben hadde jeg kanskje vurdert å skrive det på en annen måte...
Berta_78 Skrevet 6. oktober 2010 #3 Skrevet 6. oktober 2010 Barselspermisjon er vel ikke nødvendig å legge inn, man har jo vært i fast ansettelsesforhold hos arbeidsgiver under den tiden? Hvis jeg på noe tidspunkt ikke hadde vært i et ansettelsesforhold fordi jeg var hjemme med barn, ville jeg som hun over ført det inn i kursiv i kronologisk oppføring av arbeidsgivere som "hjemmeværende med små barn"; ikke noe mer fiks faks.
Gjest Detverkeribakhodet Skrevet 6. oktober 2010 #4 Skrevet 6. oktober 2010 jeg fører det opp på cven ja.. jeg jobber i vikariat nå, så jeg er ikke ansatt noe sted når jeg er i perm, syns da det er greit å forklare hvor jeg har vært.. evt kan du skrive det i søknaden... (jeg har skrevet det begge steder)
Espoir Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 6. oktober 2010 Det er nettopp det. Jeg har hatt mine barselpermisjoner MELOM ulike midlertidige jobber, og hvis jeg ikke outter dette inn der, ser det ut som om jeg bare har gått og slengt arbeidsledig.
Hanna30 Skrevet 6. oktober 2010 #6 Skrevet 6. oktober 2010 Jeg ville skrevet det i søknaden.Ikke under yrkeserfaring på CVen, for det er jo ikke noe yrke:)
Gjest Skrevet 6. oktober 2010 #7 Skrevet 6. oktober 2010 ...og jeg mener motsatt, så da er du like langt. CV: Dato til-fra: arbeidsgiver 1 dato til-fra: foreldrepermisjon dato til fra: arbeidsgiver 2 Mannen min og jeg diskuterte det og begge er enige. Vi er begge i sjefs-/ansettelsesposisjon på jobb, hvis det skulle ha noe å si for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå