Chupa chups Skrevet 6. oktober 2010 #1 Skrevet 6. oktober 2010 Da skal jeg prøve å lage saltkjøtt og gulrot- og kålrotstappe igjen, men er litt skeptisk til mine evner. Tidligere har kjøttet alltid blitt seigt Så kan noen snille damer fortelle meg akkurat hvordan dere gjør det med kjøttet?
Gjest amandine Skrevet 6. oktober 2010 #2 Skrevet 6. oktober 2010 Koke leeeeenge, iallefall et par timer, tenker jeg? Skumme og vente.. Må innrømme at jeg bare bruker saltkjøtt til dott i komle, men da er det sånn vi gjør..
TøffiTrynet☠ Skrevet 6. oktober 2010 #3 Skrevet 6. oktober 2010 Det skal jo ikke være mørt, skal det vel? Bare kokes lenge og vel, sånn at det strimler seg, om du skjønner.. Det gjør hvertfall svigermor, og det blir kjempegodt!
Chupa chups Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 6. oktober 2010 Når jeg mener mørt så mener jeg alt annet enn gummi Takk, skal sette på nå da. Men - skal det legges i kaldt vann eller rett i varmt vann?
Gjest Skrevet 6. oktober 2010 #5 Skrevet 6. oktober 2010 Kaldt vann. Og kokes leeeeeenge, ja.... Håper du har husket å vanne det ut...
ellen-propellen Skrevet 6. oktober 2010 #6 Skrevet 6. oktober 2010 Ikke fosskoke,men putrekoke!! Om du titter på kjøttet innimellom vil du se når det begynner å "sprekke opp" ,da kan det fortsatt putrekoke like lenge som det alt har kokt:-)
mamma&mikkel Skrevet 6. oktober 2010 #7 Skrevet 6. oktober 2010 hvilket kjøtt bruker dere til dette? og hvor kjøper dere det?? Jeg har og lyst på saltkjøtt! Har ikke spist det siden jeg var liten hos farmor jeg Husker det var helt nydelig!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå