Gå til innhold

Mye blødninger, men fortsatt liv! Jippi!!!

Anbefalte innlegg

Fikk tidlig UL på fredag pga blødninger og en dårlig hcg-prøve.Den viste et bankende hjerte, og jeg var så glad! Var sikker på at jeg mistet igjen.

Så fikk jeg blødninger senere på dagen, på lørdag, og på mandag kom det masse, og varte hele dagen. Det var gruseomt! Var som første dag av mensen, så kom virkelig mye, men ikke som ordentlig mens, liksom.

Derfor var jeg på UL i dag igjen, og alt så bra ut. Jeg er så lettet! Sist ble jeg satt tilbeka, men han sa at det var umulig å si om han fikk hele lengden av fosteret eller litt på tvers. I dag ble jeg satt en uke frem igjen, babyen var 1,1 cm lang, og jeg er 7+2. 8 uker var en viktig milepæl ifølge gyn, så skal tilbake om to uker. Men han sa at størrelsesforholdet mellom forster, plommesekken og livmor, samt hjerteslagene til babyen var bra, så han trodde dette gikk veien.

Jippi!!!!!! Begynner endelig å tro at jeg skal følge dere damer helt til mai!

Fortsetter under...

Så bra, hurra for deg og den lille:-) Så utrolig skjønt!!

Jeg skjønner så godt hvor deilig det er å få avkreftet bekymringen! I uke 6 og 7 hadde jeg en del småblødninger selv (ingen i første svangerskap), og fikk heldigvis UL da det hadde gått over en uke uten at jeg hadde sluttet å blø (ingen smerter). Det skyldes bare en liten polypp i livmorhalsen som er veldig vanlig, så jeg kan oppleve småblødninger hele svangerskapet. Skal tilbake i uke 12. 8+2 idag og fremdeles småblødninger, men engster meg ikke.

Håper vi tar følge hele veien til mai 2011:-) LYKKE TIL!

Emporium: Det gjør meg så frustrert på dine vegne at du ikke får ul! Har du målt hcg i blodprøve? Min lege gjorde det, og da den ikke hadde den økningen den burde, så fikk jeg ul. En er så sårbar der en går og er redd for å miste noe som er så kjært, og en trenger virkelig å bli tatt på alvor! Lykke til! Håper virkelig alt er bare bra. Har so, sagt blødd temmelige mye, og babyen lever, så krysser fingrene for oss begge!

Er så trist med alle her inne som har mistet, så håper virkelig gjengen som er her nå kan fortelle om sine deilige babyer i mai (evt april/juni)! Er så godt at det er noen solskinnshistorier også om at det går bra tross blødninger -eller at folk faktisk slipper blødninger.. ;o) Gjør godt med litt håp.

da jeg hadde blødning så ringte jeg rett til sykehuset.. fikk time dagen etter..

gjor det samme i mai da jeg hadde en SA, fikk time da også.

Jeg har aldri gått igjennom legen.. visste ikke at det var meningen el jeg,

jeg håper du får ul snart.. jeg har hatt 2 tidlig ul denne gangen pga blødninger, og hjertet har slått hver gang.. :) så blødninger må jo ikke bety at det går galt.. men jeg syns at man burde få ul samme pokker når man først blør..

det er deilig når man kommer på ul å se at alt er bra:)

Jeg har hatt en sa i sommer og da ringte jeg lege og han sa vi skulle ta sånn hcg, men jeg klarte ikke vente 5 dager på svar så ringte gyn selv, og fikk da beskjed om å komme med en gang. hun sa hvordan vet du at du har mistet? og det er jo sant, man vet jo ikke det sikkert. Men akkurat da hadde det gått galt. Men har ny spire nå 10+6 uker:)

Annonse

Så godt å ha kommet så langt nå, camill! :o) Så trist at du har vært gjennom en SA. Men ser jo ut til å gå bra nå, gratulerer! :o)

Når ikke legen vil gi ul, så må det vel gå an å ringe legevakta, eller? Jeg mener at når man blør, så skal man bli tatt på alvor! Men legen min sa at det var et skille ved 7 uker. Etter 7 uker skulle man ha ul ved blødninger.

gulda:

takk for det *klem*

har blødd noen dager til, men får ikke UL, hverken av legevakt eller fastlegen.

hcg måles ikke, men det tas gravi-test....som er positiv, men den slår jo ut på ganske små mengder, så de kan ikke si om det er på vei ned, eller er stabil.

er sykemeldt delvis for å ikke stresse for mye med jobb og 2 barn, ikke gå fort, ikke bære osv - men kjenner jeg er stressa uansett siden jeg ikke vet om det er liv eller ikke lenger...fått ordinær UL tidlig i desember

har dog fortsatt ømme pupper og ganske merkbar bekkenløsning (bekkenløsning er omtrent det første symptomet, og har bare blitt værre for hvert svangerskap) - og tolker det som gode symptomer på at ting er som det skal og at det fortsatt produseres de riktige hormonene.

still here =O)

Vet du emporium, det er veldig rart at du ikke får UL eller ihvertfall hcg-måling. Da tror jeg nesten at jeg hadde bare sagt at jeg har begynt å få vondt på ene siden. Hvis du er under 10 uker på vei så MÅ de se på deg for å utelukke ex.u...

For en forskjell det er! Synes også det er rart at ikke du blir sjekket opp mer? Bor du langt fra føden? Hadde ringt dem og forklart situasjonen, tror jeg.. Uvissheten er grusom, og en får liksom aldri roet seg nok til å få hvilepuls. Synes ikke det er noe gøy å høre at du må gå slik.

Men er iallefall godt at symptomene er der!

Masse lykke til! Krysser fingrene for deg!

Stor klem

Morcheeba: var 9-1 uker da det starta. jeg er litt sånn "karma"-opphengt for tiden, og er livredd for å ljuge på meg noe - som "karma" slår meg i hodet med senere ;OP (skulle bare visst hvor snill jeg var med en annen billist i sinsen-krysset i sta, hehehe)

gulda: bor midt i hovedstaden med legevakt og 2 sykehus innefor 20 min. kjøring ;OP så det er ikke det det står på.

normal hvilepuls er det uker siden jeg har hatt - og tør lissom ikke begynne å glede meg heller. jeg og gubben går lissom litt rundt hverandre og ikke helt vet om vi skal planlegge det ene eller det andre.

bekkenløsninga er verre en noen gang i dag - så jeg tar det som et veeeldig godt tegn!! (selv om det er grusomt vondt, hihi)

tusen takk for omtanken begge to

*klemmer*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...