Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som gir sinlac,hva gir dere når barnet blir lei? Snuppa her får økologisk grøt av og til,men den inneholder jo ikke jern,så helsesøter anbefalte ikke den..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har han heldigvis ikke blitt lei enda. Men tar gjerne i mot tips dersom du får noen gode. Jeg hadde i litt sviskesaft en dag, kanskje d er slik vi må variere? Har lest både på HIPPS sine sider og SMÅFOLK, men d virker ikke som at det finnes alternativer til Sinlac...

Skrevet

Er det melken i grøt som ikke tåles?

Jeg lager grøt fra sammalt hvete. Den inneholder jo gluten hvis det er problemet.

Skrevet

jeg putter i forskjellige frukt moser så snuppa får litt variasjon. :)

Skrevet

Frukt funker her også.

Moset banan eller skrapet/kokt eple eller pære er det vi har testet ut :)

Han fikk smake frukten alene først. synes det er viktig at de får smake en og en smak av gangen før de blandes.

Skrevet

i mitt tilfelle er d melken ja.. Hvordan lager du grøt av sammalt hvete? Og blir d ikke litt grovt til bebis?

Skrevet

Det e melk hun reagerer på. Har kokt endel havregrynsgrøt med vann istedenfor melk. Men den smaker så lite.. Har vært greit å få din oppskrift,sillyfilly og Olivia

Skrevet

Helsesøster vet ikke ordentlig beskjed, er jeg redd. "Alle" maser om jerninnholdet i grøtene, men jeg har spurt flere barneleger om det på kontroller, og de bare ler og sier at det overhodet ikke er noe problem dersom kostholdet ellers er normalt variert. Det er jo ikke vanlig å gi jerntilskudd til melkeallergikere, og det burde man jo gjort hvis dette var et stort problem:-) Er heller ikke standard å ta blodprøve mtp jern.

Har ei på 2,5 år med melkeallergi, og vi brukte Holle sine grøter i starten (sveitsisk merke, fås kjøpt på bl.a helsekost). Da hun tolererte litt "klumper" gikk vi over til havregrøt med Nutramigen og vann. Varierte med kanel, sviskemos/fruktmos og etter hvert rosiner på. Kommer til å gjøre det samme med nestemann hvis han også blir melkeallergiker!

Sinlac er tilsatt sukker, men det vet dere sikkert...

Skrevet

Vil bare informere om at jeg var i Sverige idag og kjøpte melkefri grøt og velling. Merket heter EnaGo. Og den er SUKKERFRI og tilsatt jern ;)

Skrevet

Det er jo supert:-) Skulle ønske jeg også bodde i nærheten av Sverige!

Skrevet

Jeg googlet litt, og fant grøten på nettbutikk! Harryhandling over nettet er jo genialt:p Har ikke bestilt enda, da bebis er 4 mnd, og grøten skal kun gis fra 6 mnd. Det var mye melkefritt der!

http://www.butik-hemlangtan.se/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...