Gå til innhold

Dere som har barn som ikke vil ta avent-flasker, hvilke flasker har fungert for dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt tygger og leker med avent-flaska og vil ikke drikke melk fra den, lurer på om tuten egentlig er litt liten og hard? Hvilke merker/tuter har dere "lyktes" med?

Han tok den jo fint de to gangene vi prøvde i 6-8 ukers alderen, men vi har dessverre ikke "vedlikeholdt" dette, og nå vil han kun ha puppen....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillegutt tar kun nuk sine flasker (de som er litt bredere). Tuten der er av latex og er formet nesten som ei brystvorte. Du får kjøpt flaskene på barnas hus i allefall. Ellers får du sikkert tak på dem andre steder og. Lykke til!

Skrevet

Jeg ville prøvd MAM sine flasker. Lillemann tok heller ikke avent smokkene, fikk liksom ikke tak på den, men MAM flaskesmokk tok han veldig fint. Det som er fint med MAM er de finnes i de fleste matbutikker og apotek. Du kan f.eks bare kjøpe MAM flaskesmokk og sette i avent flaskene for å se om han tar den, det skal visst funke:)

Skrevet

Her har det fungert med tommee tippee flaskene som du får kjøpt på apoteket. De er formet som en brystvorte og er litt mykere enn aventsmokkene.

Skrevet

Sverger også til tommy tippee. Måtte øve litt, men disse fungerer best her! Gummien holder seg varm så lenge innholdet er varmt så den blir mer lik brystet.

Skrevet

Dr.Brown! De klassiske, ikke wide neck, for smokken er mye mykere og lettere å få hele munnen rundt :)

Skrevet

Her kjente jeg meg igjen!

Jeg tror avent flaskene er vanskelige å ta pga formen på smukken.

Snuppa mi har fått flaske fra fødselen og vi brukte medela/dr.brown (samme smukk). På sykehuset sa de at smukken skal gå ganske langt inn. Hvis man kjenner med tungen sin (i sin egen munn) langt bak mot svelget så er det et mykere parti der. Helt dit skal smukken nå. Det klarte ikke avent flaskene til snuppa mi.

Men Medela fungerte. (har smukker til 3mnd, men da kan man bruke Dr.Brown som har smukker som går videre) Da snuppa var ca 5,5mnd prøvde vi avent igjen og da gikk det.

Skrevet

Takk for svar :-) får komme meg ut å handle inn noen av de dere anbefaler. Håper lillegutt ikke fortsetter med denne flaskenekten, hadde vært litt ålreit om pappaen kunne ta noen økter der jeg ikke må være tilgjengelig hele tiden i tilfelle sult eller tørst!

Skrevet

Her bruker vi freeborn..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...