Gå til innhold

Noen skjold-ammere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg måtte begynne med skjold allerede på sykehuset. Puppen er svær men brystvorta er liten, så småen får aldri tak og hisser seg skikkelig opp hvis vi prøver. Har ammet med skjold siden (i 4 mnd) og har vært godt fornøyd. Han legger på seg mer enn nok og jeg tror han tømmer brystet tilstrekkelig. Synes det er mye skremselspropaganda ang skjold, for meg har de i allefall reddet hele ammingen. Tror brystvortene har fått mindre hard behandling også.. Helt til nå..:(

På det ene brystet gjør det innmari vondt! Og jeg har hatt brystbetennelse 2 ganger, men dette er mye verre. Han suger så hardt på det ene brystet at vorta presses mot hullene på toppen av skjoldet. PAIN! Blir små blemmer etterpå. Helt forjævli. Vet ikke hva jeg skal gjøre med det, han tar jo ikke puppen uten. Kan det være noe sopp eller noe? Eller er vorta bare sår etter at han har sugd så hardt? Erfaringer? For en stund siden ville han helst ikke ha melk av denne puppen i det hele tatt.. Kanskje det er noe "feil" med den? Sukk.. Greit, det ble lettvint med amming etterhvert, men nå gleder jeg meg til det er over.. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

No har eg amma med skjold i mindre enn ei veke (måtte pumpe i byrjinga pga såre bryst og diverse), men kan kanskje svare alikevel :P

Dersom det er sopp pleier ein vel få ei brennende smerte i heile brystet, ikkje kun i brystvorta så vidt eg har forstått, men her kan det hende eg tar feil. Det finnes brystskjold i ulike str, kan virke som om skjoldet rett og slett er for lite??

Vil uansett anbefale å ta ein tur til legen, i tilfelle det er ein infeksjon :)

Eg kunne aldri ha amma utan brystskjold, minsten nektar å ta uten. Det viktigaste må jo vere at ein faktisk kan amme!! Du har jo gjort ein kjempejobb som har amma i 4 mnd! :D

Skrevet

Bruker avent sine skjold og de er heller for store. Knoppen er ganske liten. Men han lille kraftkaren suger så ekstremt hardt at tuppen på brystknoppen presses gjennom hullene på skjoldet.. Kjipt for det har gått helt utmerket å amme med skjold i 4 mnd nå. Må nok bare fortsette ut ammetida, for han klarer enda ikke å ta brystet selv (og han nekter for så vidt også nå!). Takk for gode ord :) Holdte på å gi opp mange ganger i begynnelsen, men er glad jeg bet tenna sammen og stod på. Målet er å klare 6 mnd. Nå får han litt grøt i tillegg allerede, men han er stor og veldig matinteressert. Stå på du! Og ikke la helsepersonell ++ skremme deg ang skjoldene, alle jeg har snakket med har bare gode erfaringer med dem. Men det er klart, om barnet suger veldig svakt, må det jo jobbe veldig hardt med skjold og kan sikkert bli underernært. Ikke et problem her i allefall :)

Smører brystknoppen min med vaselin innimellom slagene. Synes brystvortekremen er så stiv og ekkel å smøre på..

Skrevet

Ikkje noko sugesvakt barn eg har iallfall, hehe :P Så dette skal nok gå bra! Helsesøster hadde heldigvis ingenting å seie på det, kjenner eg ikkje tåler mykje kritikk no! Håper du finner ei løysing på det, høyres ikkje videre behageleg ut! Lykke til videre, me er så flinke så! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...