Canari Skrevet 6. oktober 2010 #1 Skrevet 6. oktober 2010 Jeg synes det ofte tar lang tid å roe småen (3 mnd) etter amminga, og når han endelig har sovna, er jeg lys våken. Han må rape. Hvis jeg prøver å hoppe over det, våkner han raskt og har luft som må opp. Når jeg endelig begynner å finne roen, er det på han igjen, enten med pupp eller smokk. dvs blir dårlig søvn på meg. Han har "sovna på puppen" maks tre ganger.
Gjest JuniGull2010 Skrevet 6. oktober 2010 #2 Skrevet 6. oktober 2010 MIn sovner aldri ved puppen, men han sovner stort sett raskt i senga etterpå. Han kan ligge å "småsnakke" litt med seg selv, men så plutselig er det stille. Jeg sovner raskt mellom 01 og 06.00, men skal han ha mat/smokk før eller etter dette, så sliter jeg med å sovne selv... Jeg går bare å venter på at han skal klare å putte inn smokken selv...... Men må nok vente et par mnd til (han er 4mnd). Det blir nok litt lettere da! :-)
Canari Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 6. oktober 2010 Ja, det er et smokkh.... på dagtid også. Inn med smokken minst hvert 5 minutt, om vi ikke triller tur da, da er det kanskje hver 1/2-time, men flere runder da, selvfølgelig :-)
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 6. oktober 2010 #4 Skrevet 6. oktober 2010 Her i huset har det ikke vært behov for nattraping, også raping på dagtid ble overflødig da hun var ca 4 mnd. Hun sover i egen kurv fra siste kveldsamming til hun våkner for nattmat. Løfter henne da over i vår seng, drar ut puppen og sovner. Skrur ikke på lys. Neste gang hun vekker meg legger jeg henne på andre siden og sovner igjen. (Så krampepupper jeg utover morgenen til hun er trillrund og gulper iver, tilslutt må jeg likevel innse at en ny dag er igang og kræke meg ut av senga). Dersom dere er avhengig av endel "styr" med raping osv er det ikke rart dere våkner ordentlig begge to. Da er det naturlig at det tar lengre tid å finne søvnen igjen. Vet ikke om det er så mye å gjøre med det egentlig, utenom å ta tiden til hjelp og vente på at ting endrer seg.
Canari Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 7. oktober 2010 Ja, håper behovet for raping blir mindre snart. Kanskje det hjelper :-)
Tingenes Herre Skrevet 7. oktober 2010 #6 Skrevet 7. oktober 2010 Min er jo bare knapt 14 dager da, men er utrolig grei med meg om natta...foreløbig! Sovner ved puppen, og det gjør jeg også, selv om jeg BØR rape etter hvert måltid, for hun får så vondt i magen hvis jeg ikke gjør det. Huff. Jeg klarer bare ikke å holde meg våken gjennom ammingen! Ting kan vel forandre seg mye enda her, da. Er jo så fersk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå