Gå til innhold

UL i uke 35-36.. Liten baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 35+2 nå, skal snart inn til ny UL for symfysemålet hadde "flata" ut litt.. Var ikke så høyt som det sku være etter forrige måling som var for 4 uker siden..

Noen som har vært på en slik skjekk? Hva gjør de hvis ungen ikke vokser som den skal? Og hva er grunnen for at den ikke gjør det?

Håper jeg får time raskt så enn får sjekket evnt grunn og om det i hele tatt er noe fare..

Videoannonse
Annonse
Gjest Detverkeribakhodet
Skrevet

Hei! Jeg er midt oppi dette her nå...

For det første trenger det ikke å bety at ungen ikke vokser.. mange som flater ut på SF målet uten grunn...

det første de sjekker er nok blodtilførselen til morkake og i barnet..

så blir det vurdert hvor liten babyen evt er.. det er flere grunner til at en baby kan være liten, men blodgjennomstrømmingen er vel det vanligste.. gener kan også være en grunn.. var du eller pappaen liten til fødsel?

legene tenker alltid på barnets beste, og hvis det er at barnet ikke vokser som det skal blir du fulgt opp, og barnet evt hentet ut før termin hvis de mener at babyen har det bedre på utsiden.. når du er kommet til uke 35 kommer det til å gå kjempe bra om ungen blir hentet ut..

Skrevet

Ok, ja enn får vel bare vente å se... Har to barn fra før som lå på rundt 3200 når de ble født, så regner uansett ikke med at dette blir noen kjempe..

Håper alt er bra, for føler meg ikke helt klar for noen fødsel enda..;)

Tusen takk for svar:)

Gjest Detverkeribakhodet
Skrevet

alt er nok bra skal du se... men vet det er skummelt... de vil nok prøve å holde babyen inni magen så sant det er bra for babyen... jeg har en liten baby, men alt ser "perfekt" ut sier legen..... morkake og blodgjennomstrømming... noen barn er bare små....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...