Gå til innhold

Dere som har født før og har hatt forskjellig menstermin og ul-termin.....

Anbefalte innlegg

vet det er vanskelig si, og at babyen kommer når den kommer, men, fødte dere nærmere menstermin eller nærmere ul-termin?Jeg har en og en halv ukes forskjell på mens og ultermin...vet alle sier man bør forholde seg til ulterminen, men nysgjerrig likevel:)

Fortsetter under...

Jeg fødte på "min" termindato, som hverken var menstermin eller UL termin, men regnet ut fra EL :-)

Denne gangen har jeg en UL termin som jeg er 100% sikker på at er iallefall en dag for tidlig. -Jeg var nemlig på jobbreise på tidspunktet det isåfall skulle ha skjedd. Men vi har vært på 4UL og alle har kommet til samme dato...

Selv om man føder nærmere den ene termindatoen betyr jo ikke det at den var mest riktig. Termin betyr to uker før og to uker etter termindato, det er ikke mest riktig å føde akkurat på.

Annonse

jeg kan aldri stole på menstermin min..fordi jeg har så veldig uregelmessig og lang syklus..

Første:

Menstermin 28 april

UL termin 25 mai

Fødte 22 mai (igangsatt pga. fostervannslekkasje)

Andre:

Menstermin 14 februar

UL termin 12 mars

Fødte 12 mars

Tredje:

Menstermin 11 april (legensutregning: 4april)

UL termin ?

Tror det blir fødsel 11 april fordi det er min bursdag og 9mnd etter bryllupsnatta...;)

Nr 1:

Menstermin 12. mai

UL termin 13. mai

Legens termin 14. mai

Fødte 28. april

Nr 2:

Menstermin 25. aug

UL termin 27. august

Legens termin: 28. august

Fødte: 19. august.

Temmelig enige om terminen alle sammen altså, bortsett fra ungene. Hehe!

Menstermin: 14. oktober

UL-termin: 24. oktober

Det jeg selv trodde (har lange sykluser, så menstermin kan man ikke stole noe særlig på): ca 19. oktober

Født: 12. oktober

Men jeg kan jo ikke si at mensterminen stemte noe bedre, han ble født +/- to uker fra UL-termin. UL-terminen er jo ikke en fastsatt dag eller fasit, den gir et tidsrom for når man beregner at fødselen kommer til å skje.

Annonse

Til trådstarter!

Dersom du er skråsikker på at dem har tatt 1 1/2 uke feil av terminen så ville jeg bedt om en ny vurdering. Det er nemlig slik at det er ikke alle barn som kommer når de selv er klare..noen må igangsettes og da er det faktisk ganske viktig at terminen er riktig fastsatt. Jeg ble satt to uker tilbake med min første og han fant aldri ut at han ville ta veien ut på egenhånd, her ble det da en igangsatt fødsel. Når lillegutt var født sa legen med en gang at min termin stemte bedre..jeg hadde menstermin 10mars og han ble født 8.april. Så det med termin er ganske viktig hvor det blir igangsatt da dem er nøye på hvor mange dager over dem skal la de gravide gå. Lykke til :)

vel, nå har jeg alltid blitt flyttet ca 1 uke etter min menstermin.

Begge mine barn er født 6 uker foir tidlig, så de har kommet nærmere menstermin av den grunn. Grad av modenhet ved fødsel har også vist at min menstermin har stemt.

Dette svangerskapet ble jeg flyttet 10 dager etter menstermin, og lillegutt i magen begynner å bli stor i forhold til hvos langt jeg skal være på vei. SÅ min menstermin stemmer nok denne gangen også

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...