Gå til innhold

Trenger litt råd . . .

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter !

Jeg hører egentlig ikke til her i det hele tatt , jeg fikk min lille prinsesse for 5 mnd siden . Men jeg å bare lurer på om noen her som har barn fra før har noe gode råd angående nattesøvn . Jenten min legger seg ca kl 8 om kvelden , våkner kl 23 og skal ha melk , våkner igjen rundt kl 02 og skal ha melk , så på an igjen ca 4.30 for mer melk , og deretter sover hun urolig frem til ca kl 07 . . . prøver å bare gi hun vann innimellom på natten , men da blir hun bare sint . . . noen som har noen ideer for å snu dette ? jeg er helt utslitt på¨morningen . . .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle barna til mamma har sovet natten igjenom, og ho har gitt nan. Kan jo prøve å gi nan om kvelden, kanskje ho sover lengre før du må opp og amme..? Tror dem ofte blir litt mettere av nan..

Skrevet

gi henne velling , etter min sønn fikk det sov han netten gjennom!

Skrevet

hei :)

jeg følger litt på hun her oppe ;) jeg måtte av andre grunner begynne og gi min nr 1 med flaske fra 3 mnd alder, og da sov han bedre på natten.. pass på å gi en del på kvelden da hun skal sove, (gir man med flaske kan man jo se hvor masse som kommer ned i magen ;) om hun sovner ved flasken så vekk henne og se om hun vil ha mer, det ville som regel min, og drakk da mer, før vi la han, han sov da så vi kanskje var oppe en gang pr natt. hjalp iallefall meg :)

uansett lykke til :)

Skrevet

hei :)

jeg følger litt på hun her oppe ;) jeg måtte av andre grunner begynne og gi min nr 1 med flaske fra 3 mnd alder, og da sov han bedre på natten.. pass på å gi en del på kvelden da hun skal sove, (gir man med flaske kan man jo se hvor masse som kommer ned i magen ;) om hun sovner ved flasken så vekk henne og se om hun vil ha mer, det ville som regel min, og drakk da mer, før vi la han, han sov da så vi kanskje var oppe en gang pr natt. hjalp iallefall meg :)

uansett lykke til :)

Gjest Detverkeribakhodet
Skrevet

kan være du har litt for lite melk på natten... kanskje du skal prøve som de sier over her, og gi flaske når mini våkner første gangen så ser du om det hjelper..

Skrevet

Hei! Barn er veldig forskjellige... 1. mann vår sov rundt frå 3 mnd mens 2. mann nesten var ett år før han sov uten mat..:(

men 1. mann låg tidleg på rom aleina 5-6 mnd det hjelpe nok på .. mens med 2. mann hadde me ikkje nåke rom til.. men når han fekk eget rom så sov han rundt... det kan hjelpa på om dåke har mulighetetn å ha an på eget rom :)

Eg ville nok begynnt med litt graut.. visst du har mjelk ville eg nok ikkje

starta me nan.. då minker din produksjon av mjelk..

Det er nok ingen fasit.. men masse lykke te!!!

Skrevet

Glemte å skrive at hun allerede får både grøt og nan melk , så lurer nesten på om hun våkner bare av gammel vane og ikke av sult . . . slitsomt er det iallefall , men kan jo være det er bare i en periode , håper det . .

Skrevet

Jeg hadde akkurat samme problemet. Hadde en skikkelig slukhals som var sulten støtt og sov lett om natten. Det ble så mye amming om nettene at jeg bare gikk i ørska på dagen. Han begynte etterhvert å be om mer og mer mat på nettene og vi kunne ikke forstå at han skulle være sulten for jeg hadde mer enn nok melk til ham. I samråd med helsesøster kom vi derfor frem til at han var sulten på kos og ikke mat om nettene.

Løsningen for oss ble at far fikk trå til og ta ham om nettene når det ikke var tid for pupp. Det ble litt skriking et par netter før han kom inn i rytmen, men helt overkommelig for alle parter.

Lykke til!

Skrevet

Er litt enige med de over som foreslår velling / grøt. Kanskje hun trenger mer mat/ næring enn det du har å gi henne og rett og slett bare er ekstra sulten om natten. Jeg hadde nok først og fremst prøvd med litt velling/ tyntflytende grøt blandet med morsmelk gidd på flaske før leggetid. Så neste gang hun våkner er hun kanskje bare tørst og trenger litt drikke. Hadde personlig gitt morsmelk før vann når hun enda er så liten.

Du må rett og slett bare prøve deg frem og se hva som funker for ditt barn, men dette hjalp hvertfall for meg og min lille :)

Lykke til =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...