Novadona Skrevet 6. oktober 2010 #1 Skrevet 6. oktober 2010 Hei, Jeg er i uke 37, og har vondt i fingrene når jeg bøyer dem. Er det ødemer? I så fall, kan man gjøre noe med det? Ser at jeg får veldig sokkemerker på anklene også nå. Kan støttestrøper hjelpe?
EllaMaria Skrevet 6. oktober 2010 #2 Skrevet 6. oktober 2010 Sannsynligvis er det vann i kroppen som gir "motstand" i fingrene, jeg har akkurat det samme, det begynte etter at fingrene mine hovnet opp - dette er vann i kroppen og er helt vanlig i følge jordmor. Det samme gjelder nok for anklene, har hatt litt av det samme der. Men sjekk med jordmoren din for sikkerhets skyld :-)
Puppen og lillemor Skrevet 6. oktober 2010 #3 Skrevet 6. oktober 2010 jeg har hatt ømme vonde fingre lenge.. og både jordmor og lege har bekreftet at dette er hevelser pga vann i kroppen. Det hjelper å gni hendene litt sammen, eller få noen til å massere fingre og håndflater..
1. gangsmams Skrevet 6. oktober 2010 #4 Skrevet 6. oktober 2010 Jeg har også hovne og vonde fingre... Var til kontroll hos legen igår, og spurte hva dette kunne være for noe. Han sa som de over at det er pga vann i fingrene, og at leddvæsken forandrer seg noe når man er gravid.... Ikke noe farlig hvertfall :=)
Mammafugl Skrevet 6. oktober 2010 #5 Skrevet 6. oktober 2010 Det kan og være noen nerver som ligger i klem. Sist graviditet fikk jeg smerter i fingrene og dovnet bort i disse mot slutten av svangerskapet. Dette har en eller annen medisinsk betegnelse, som jeg nå ikke husker, men det er visst ikke farlig og heller ikke så uvanlig. Det gav seg etter fødselen for mitt vedkommende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå